مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان فارس از پرداخت ۹۲ درصد پول گندم‌کاران این استان خبر داد و گفت: از آغاز فصل خرید گندم تا پایان تیرماه ۹۸ بیش از ۶۱۲ هزار تن گندم خریداری شده است.
کد خبر: ۷۶۹۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۷ 06 August 2019

تابناک فارس به نقل از تسنیم: محمدحسن رزاق‌منش امروز در نشست خبری با گرامیداشت هفته خبرنگار و تجلیل از خبرنگاران، اظهار داشت: این مقدار گندم متعلق به 32 هزار نفر از کشاورزان استان فارسی است که با با ارزشی حدود 10 هزار میلیارد ریال خریداری شده است.

وی بیان کرد:در صورتی که بخواهیم آمارها را مقایسه کنیم، در مدت مشابه سال گذشته مبلغ واریزی به حساب کشاورزان معادل 55 درصد بوده است که باعنایت به احتساب مبالغ پرداختی سال گذشته در سال جاری پرداخت وجوه گندم به کشاورزان 37 درصد رشد داشته است.

رزاق‌منش افزود: بخش‌های تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی در 11 بخش شامل آبزیان، ابنیه، تأسیسات، تنه درختان، محصولات دامی، محصولات زراعی، محصولات باغبانی، طیور، ماشین آلات، محصولات گلخانه ای و منابع طبیعی است.

 

مدیر امورشعب بانک کشاورزی استان فارس خاطرنشان کرد: به طور کلی بیمه کشاورزی در استان فارس در حوزه عمل 54 شعبه بیمه‌ای و 9 شرکت خدمات بیمه‌ای در تمام نقاط استان توسط 250 نفر از کارگزاران بخش خصوصی و تحت نظارت 12 نفر ناظر مقیم در حال فعالیت است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال زراعی 98-97 تا کنون بیش از 197 هزار و 700 هکتار محصولات زراعی تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته و پیش‌بینی می‌شود با ادامه عملیات بیمه‌گری کشت‌های بهاره سطوح تحت پوشش بیمه محصولات زراعی به بیش از 200 هزار هکتار برسد که نسبت به سال زراعی قبل 30 درصد رشد دارد .

مدیر امورشعب بانک کشاورزی استان فارس گفت: امسال تا پایان تیرماه 5 هزار و 908 میلیارد ریال تسهیلات به 14 هزار و 618 نفر از بهره‌برداران و تولیدکنندگان بخش کشاورزی پرداخت شده که نسبت به سال 97 به لحاظ مبلغ 69 درصد رشد داشته است.

رزاق‌منش تسهیلات پرداختی در بخش کشاورزی را شامل زراعت، اشتغال روستایی، ماشین آلات، صنایع تبدیلی و تکمیلی اعلام و خاطرنشان کرد: در بخش اشتغال روستایی بیش از 2386 میلیارد به 1220 طرح جدید پرداخت و زمینه ساز اشتغال 2018 نفر شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان فارس با بیان اینکه سال قبل 47 میلیارد ریال تسهیلات در زمینه توسعه و راه‌اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی پرداخت شده است، گفت: سال گذشته پرداخت تسهیلات ازدواج تا حدودی به روز شد اما امسال شاهد افزایش میزان تسهیلات ازدواج بودیم و به تبع آن افزایش متقاضی را داریم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار