خشکسالی و کم‌آبی ۱۰ سال گذشته و همچنین وقوع برخی حوادث غیرمترقبه مثل سیل در استان فارس سبب شده است که برخی کشاورزان قادر به پرداخت تسهیلات خود نباشند،‌ موضوعی که دولت برای آن تدبیر اندیشیده و جریمه تاخیر تسهیلات آنها را پرداخته است.
کد خبر: ۷۶۹۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰ 06 August 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:مدیر امور شعب بانک کشاورزی فارس سه شنبه در نشستی خبری، میزان معوقات دریافت کنندگان تسهیلات از این بانک در استان را ۱۲ هزار میلیارد ریال برشمرد و افزود: با توجه به خشکسالی سال های اخیر و بر اساس مصوبه دولت و مجلس، تسهیلات کشاورزان خسارت دیده ای که در سال های۹۷-۹۶ سررسید شده بود به مدت سه سال تمدید و جریمه تاخیر آن نیز توسط دولت پرداخت شد.

محمد حسن رزاق‌منش افزود:‌ میزان تسهیلات پرداختی به کشاورزان این استان از ابتدای فروردین تا پایان تیرماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۹ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: شعب بانک کشاورزی در فارس پارسال ۲۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات به ۷۹ هزار نفر از کشاورزان استان پرداخت کردند که این رقم در مقایسه با سال ۹۶ از رشد ۳۶ درصدی برخوردار بود.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی در استان فارس ادامه داد: میزان تسهیلات پرداختی تا پایان تیرماه امسال به ۱۴ هزار و ۶۱۸ نفر کشاورز به ارزش پنج هزار و ۹۰۸ میلیارد ریال نیز گویای این مطلب است که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۷ رشد ۶۹ درصدی را شاهد هستیم.

او اظهار داشت: این تسهیلات به بخش‌های زراعت، اشتغال روستایی، ماشین آلات، صنایع تبدیلی و تکمیلی اختصاص یافته است.

رزاق منش، در خصوص پرداخت تسهلات به طرح‌های جدید هم گفت: سال گذشته ۲ هزار و ۳۸۶ میلیارد ریال تسهیلات به یک هزار و ۲۲۰ طرح اختصاص یافت که زمینه‌ساز ایجاد ۲ هزار و ۱۸ فرصت شغلی شد.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی فارس ادامه داد: همچنین سال گذشته ۴۷ میلیارد ریال تسهیلات نیز برای ایجاد، راه اندازی و توسعه صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی پرداخت شد.

وی، در خصوص استفاده فعالان بخش کشاورزی از خدمات بیمه ای هم گفت: هم اینک ۱۹۷ هزار بیمه گزار از خدمات بیمه‌ای استفاده می کنند.

او افزود: بر این اساس، در سال زراعی ۹۸-۹۷ حدود ۱۰۷ هزار هکتار محصولات زراعی، ۹۵ هزار هکتار باغ، ۴۴۰ هزار راس دام، ۵۷ میلیون قطعه طیور و ۲۵ هزار هکتار از منابع طبیعی تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته است.

برچسب ها: کشاورزی ، تسهیلات ، جریمه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار