فرماندار شهرستان دماوند گفت: هیچ موضوع پنهانی در حوزه ساخت و سازهای غیر مجاز وجود ندارد و قانون ملاک عمل ماست و در این امر نقش نهادهایی همچون جهاد کشاورزی، شهرداری ها و دهیاریها، مسکن و شهرسازی موثر است.
کد خبر: ۷۶۹۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹ 06 August 2019

به گزارش تابناک تهران، مجید صفری در نشست هماهنگی امور شهری و روستایی شهرستان دماوند که روز سه شنبه در سالن اجتماعات شهرداری دماوند برگزار شد، اظهار داشت: شهرداری ها و دهیاری ها در حوزه شهری و روستایی با افراد سودجو در ساخت و ساز برخورد قاطع داشته باشند چرا که در این مقوله استثنائی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه برای مقابله با این معضل که به یک ناهنجاری تبدیل شده، عزم جدی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: شهرستان دماوند طی سال های اخیر در بحث مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح استان و حتی کشور رتبه برتر را داشته ولی به دلیل شرایط آب و هوایی منطقه این موضوع همچنان نیازمند مقابله است.

فرماندار دماوند با اشاره به اینکه در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز نباید عقب اجازه دهیم تا بنای غیرقانونی ساخته شود، تصریح کرد: شهرداران به عنوان متولی امور شهری برای رفع مشکلات در حوزه خود باید قاطعانه عمل کنند و با تعامل بین شهری موضوعات کلان شهرستانی را مورد بررسی قرار دهند.

این مقام مسئول ادامه داد: یکی از سیاست هایی که در حوزه مدیریت شهری می تواند موثر باشد، برون سپاری امور شهری است که متاسفانه تاکنون شهرداری ها در این خصوص اقدامی انجام نداده اند.

صفری همچنین به تقویت شورای سرمایه گذاری در حوزه شهری و شهرستانی اشاره کرد و گفت: شهرداری ها از سرمایه گذاران حمایت کنند و برای توسعه و آبادانی شهر و همچنین تقویت زیرساخت های بخش گردشگری با هدف مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز گام بردارند.

وی همچنین از شهرداران خواست تا پروژه های قابل افتتاح حوزه شهری خود را تا هفته دولت به اتمام رسانده و در انتخابات سال جاری همکاری و تعامل داشته باشند.

شاهرخ جهانشاهی، معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری شهرستان دماوند نیز در این جلسه با اشاره به اینکه یکی از مشکلات ما در حوزه شهری، متکدیان است، گفت: آنان چهره شهر را از نظر بصری مخدوش کردند که طی جلسات متعدد در خصوص ساماندهی آنان، مقرر شد شهرداری ها یک مرکز را پیش بینی کنند و بر اساس نوع متکدی، به نهادهای همچون کمیته امداد و بهزیستی ارجاع دهند.

وی با بیان اینکه میزان متکدیان در شهر قابل توجه نیست، ادامه داد: عمده متکدیان شهرستان، پاکستانی هستند و شرایط آنان با کارتن خواب ها متفاوت بوده و لازم است در این خصوص دستگاه قضایی ورود کند.

جهانشاهی خاطرنشان کرد: در خصوص اتباع خارجی نیز قانون مشخص کرده که افراد غیرمجاز اجازه کار ندارند و باید برخورد صورت گیرد و اتباعی که به صورت مجاز هستند نیز باید کارت کار داشته باشند که ساماندهی آنان نیازمند همکاری و تعامل است.

این مقام مسئول همچنین ایجاد کلانتری در برخی مناطق شهری را ضروری خواند و از شهرداری ها خواست حمایت های لازم را در این خصوص داشته باشند.

لازم به ذکر است در ادامه این جلسه شهرداران شهرهای دماوند، رودهن، ابسرد، کیلان و آبعلی و روسای شوراهای شهرها به موضوعاتی همچون ساماندهی متکدیان، رفع موانع شورای ترافیک، تقویت حوزه آتش نشانی شهرداری ها با توجه به آتش سوزی های اخیر در مراتع، رفع سدمعبر سنگ فروش ها در بزرگراه ها توسط راه و شهرسازی، توسعه معابر و ساماندهی اتباع خارجی تاکید کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار