مدیرعامل شهرک های صنعتی استان تهران از آغاز اشتغالزایی و سرمایه گذاری در شهرک صنعتی دماوند۲ و احداث واحدهای تولیدی در این شهرک خبر داد و گفت: احداث این شهرک با زمین خوردن کلنگ پنج واحد تولیدی و صنعتی و برای ۱۸۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.
کد خبر: ۷۶۸۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸ 04 August 2019

به گزارش تابناک تهران، صابر پرنیان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز فعالیت این شهرک صنعتی و کلنگ زنی پنج واحد تولیدی، اظهار داشت: امروز احداث ۵ طرح صنعتی آغاز شد که تمامی این طرح ها کمتر از یک سال به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه امسال گام بلند اشتغال در شهرستان دماوند برداشته شده است، افزود: امید داریم تا پایان سال جاری، ۷۰ طرح صنعتی در این شهرک کلنگ زنی شود تا شاهد رشد قابل توجه در حوزه اشتغال شهرستان باشیم.

این مقام مسئول با تاکید براینکه پیش بینی می شود تا دو سال آینده حدود ۷ هزار اشتغال در شهرک صنعتی دماوند ۲ ایجاد شود، خاطرنشان کرد: سال گذشته در حوزه زیرساخت ها یک میلیارد تومان در شهرک ها هزینه شد و امسال این عدد را ۱۸ برابر افزایش دادیم و نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان از منابع داخلی شهرک های صنعتی استان اختصاص یافت تا در سال رونق تولید شاهد توسعه این بخش باشیم.

مجید صفری، فرماندار شهرستان دماوند نیز در این خصوص اظهار داشت: امروز اشتغالزایی و سرمایه گذاری در شهرک صنعتی دماوند ۲ با کلنگ زنی ۵ واحد تولیدی آغاز شد که می توان به واحد تولیدی محصولات شوینده و پاک کننده بهداشتی با فراهم سازی زمینه اشتغال برای ۲۵ نفر به مساحت بیش از ۵۳۰۲ مترمربع با برآورد اعتبار بالغ بر ۴.۵ میلیارد تومان اشاره کرد.

وی ادامه داد: کلنگ واحد تولید کیت های آزمایشگاهی نیز با ایجاد اشتغال برای ۲۴ نفر به مساحت بیش از ۳۲۹۱ مترمربع با برآورد اعتبار ۷ میلیارد تومانی نیز از دیگر پروژه های کلنگ زنی شده در این شهرک صنعتی بود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: سه واحد تولیدی دیگر شامل تولید ماشین آلات منبت کار چوب به مساحت ۴۲۹۴ مترمربع و ایجاد اشتغال برای ۱۰۰ نفر با برآورد اعتباری ۶ میلیارد تومان، واحد تولید لوازم برقی خانگی با ایجاد اشتغال برای ۱۲ نفر در مساحت بیش از ۲۵۸۱ مترمربع و برآورد اعتباری بالغ بر ۶.۵ میلیارد تومان و همچنین واحد تولیدی بسته بندی زعفران، خوشکبار و تخم مرغ به مساحت ۲۶۱۹ مترمربع و ایجاد اشتغال برای ۲۰ نفر از دیگر پروژه های کلنگ زنی شده است.

صفری تقویت زیرساخت های شهرک های صنعتی را یکی از اولویت های این شهرستان در بخش اقتصاد مقاومتی دانست و بیان کرد: شهرستان دماوند دارای سه شهرک صنعتی آینه ورزان به مساحت ۲۸.۸ هکتار، شهرک صنعتی دماوند ۱ به مساحت ۱۳۰ هکتار و شهرک صنعتی دماوند۲ به مساحت ۲۱۳ هکتار است.

این مقام مسئول ادامه داد: هم اکنون در شهرک صنعتی آینه ورزان ۷۰ واحد تولیدی وجود دارد که بیش از نیمی از آن فعال بوده و  ۱۲۰۰ نفر مشغول بکار هستند.

وی به شهرک صنعتی دماوند۱ اشاره کرد و افزود: این شهرک صنعتی به دلیل مشکلات حقوقی متوقف مانده و در قوه قضائیه نیز پیگیر مسائل حقوقی و رفع مشکلات آن هستیم.

صفری به شهرک صنعتی دماوند ۲ اشاره کرد و افزود: این شهرک صنعتی ۱۲سال با مشکلاتی همچون معارضین، نداشتن مجوزهای لازم، خدمات زیربنایی همچون آب، گاز، برق و همچنین تعریض راه روبه رو بود که توانستیم در مدت کمتر از یک سال مشکل را حل کنیم و امسال فعالیت این شهرک آغاز شد.

وی با بیان اینکه شهرک صنعتی دماوند ۲ قابلیت اشتغال زایی هفت هزار نفر را دارد، ادامه داد: در این شهرک پیش بینی بیش از ۵۰۰ واحد صنعتی، صنفی و کارگاهی صورت گرفته که واحدهای صنفی و کارگاهی آن از ۱۰۰ تا ۳۰۰ متر و واحدهای صنعتی از ۲ تا ۵ هزار متر هستند و اولویت ما در این شهرک حمایت از صنایع تبدیلی، پاک و دانش بنیان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار