منصوریان:
سرمربی تیم ذوب آهن گفت: همیشه می‌گویند هزینه کردن در فوتبال همه چیز نیست اما از طرفی هزینه نکردن هم همیشه رمز پیروزی نیست.
کد خبر: ۷۶۸۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷ 04 August 2019

علیرضا منصوریان در گفت‌وگو با برنامه تهران ورزشی در مورد بازی فرهزینه نکردن رمز پیروزی نیست/14 مرداد قلب 85 میلیون ایرانی برای ما می‌تپد!

دای ذوب‌آهن مقابل الاتحاد عربستان گفت: ما با توجه به اینکه به عنوان سرگروه صعود کردیم بر اساس قرعه باید با یک تیم سعودی بازی کنیم. البته نمی‌توانیم از بازی در خانه خودمان استفاده کنیم. مجبوریم در کشور ثالث بازی کنیم که کشور ثالث برای آنها امارات و برای ما قطر است.

وی در ادامه گفت: الاتحاد تغییرات زیادی داشته، اما کادر فنی این تیم تغییرات زیادی نداشته است. 8 بازیکن خارجی جذب کردند که 4 تا از آنها به لیست آسیایی اضافه شدند و دو بازیکن اضافه‌تر  آوردند که به آنها پاسپورت عربستانی دادند. آنها هافبک دفاعی آفریقایی خوبی دارند اما مهاجم هدف آنها به علت دوپینگ محروم است. از نظر تاکتیکی آنها حملات پی در پی در عمق دارند. سرمربی آنها شیلیایی است و عمق حریف را هدف قرار می‌دهد.

سرمربی تیم اضافه کرد: ما به خوبی آنها را آنالیز کرده‌ایم و این بحث را برای بچه‌ها باز کردیم و گفتیم هر کس باید مربی خودش در زمین باشد. ما افتخار این را داریم که پرچمدار ایران هستیم. به بچه‌ها گفتم 14 مرداد، 85 میلیون ایرانی قلب‌شان برای شما می‌تپد. بدانید که خدا به شما عنایت کرده که پرچمدار کشورتان هستید. 

وی در خصوص نقاط ضعف الاتحاد گفت: آنها نقاط ضعف خوبی دارند که ما آنها را بررسی کردیم. تنها چیزی که ما را آزار می‌دهد این است که هوای اصفهان شرجی نیست و ما به همین خاطر تمرینات را در حدود ساعت 5 بعدازظهر قرار دادیم که در گرما باشد. از مدیریت باشگاه تشکر می‌کنم. ما سعی کردیم شرایط تمرین را مانند امارات کنیم. به کمک ایده تاکتیکی و غیرت بچه‌هایمان انشاالله بتوانیم فردا بازی قابل قبولی ارائه کنیم. باید زیرک باشیم و به حریف‌مان شانسی ندهیم.

منصوریان اضافه کرد: پیش‌بینی‌های لازم را انجام دادیم که اگر گل خوردیم و نتیجه به نفع آنها شد جبران کنیم و برگردیم و به همین خاطر ما کامبکهای سال گذشته را مرور کردیم. تیم را از لحاظ روحی و روانی به خوبی آماده کردیم. سربازان ما دیر به ما اضافه شدند اما باید از مسئولین سپاه و نظام وظیفه تشکر می‌کنم که مساعدت‌های لازم را انجام دادند. دو بازیکن خارجی را هم به مرور به تیم تزریق می‌کنیم. سعی می‌کنیم اسکلت تیم را برای مسابقات حفظ کنیم. انشالله بتوانیم با جنگندگی در زمین نتیجه لازم را به دست آوریم.

سرمربی ذوب‌آهن در خصوص جدا شدن اوساگونا که فصل گذشته یکی از ستاره‌های ذوب اهن بود، گفت: در کل، تیم ذوب‌آهن ستاره سال گذشته بود و در راس تیم مطهری و اوساگونا بودند. مطهری باید قبول کند می‌تواند لیدر خط حمله ما باشد. به او گفتیم باری روی دوش تو است. او باید بجنگد، گل بزند و باید به گونه‌ای باشد که تیم به او تکیه کند.به هر حال مهاجمان از زحمات بازیکنان عقب‌تر استفاده می‌کنند. من منکر ارزش‌های اوساگونا نمی‌شوم اما باید بارش را بین بقیه تقسیم کنیم. یک مهاجم جدید هم داریم که من به او اعتقاد دارم و می‌تواند خیلی به ما کمک کند.

وی درمورد تفاوت فوتبال باشگاهی ایران و عربستان گفت: این موضوع یک بحث فنی دارد و یک بحث روحی و روانی. آنها در تمام امکانات و زمینه‌ها هزینه کردند و در فوتبال باشگاهی از ما رد شدند. 4 سهمیه در این بازی‌ها دارند که اگر همه آنها بالا بیایند و ما هم به امیدخدا بتوانیم صعود کنیم، شاید تا انتهای مسابقات رقیب سعودی داشته باشیم. همیشه می‌گویند هزینه کردن در فوتبال همه چیز نیست اما از طرفی هزینه نکردن هم همیشه رمز پیروزی نیست. روال فوتبال امکانات و هزینه خوب می‌خواهد. هزینه کردن بی‌مورد است که تیم‌ها را آزار می‌دهد اما فوتبال ابزار خودش را می‌خواهد. از نظر روحی روانی هم برای ما که در رتبه یک آسیا هستیم خیلی بد است که سه نماینده دیگر ما در لیگ قهرمانان آسیا حضور ندارند. 2 سال پیش 4 نماینده ما با هم صعود کردند که اتفاق خیلی خوبی بود. هر سرمایه‌گذاری که در فوتبال انجام شود در نهایت احترام و غرور و لبخندش برای هواداران است.

وی در خصوص تاخیر در شروع بازی‌های لیگ برتر گفت: من نمی‌خواهم اگر اتفاقی افتاد بار را به گردن کسی دیگر بیندازم.  چون مسئولیت فنی تیم با ما است. ما پیش‌بینی کردیم که 8 مرداد اولین بازی خودمان را انجام دهیم اما فشار آوردند که بازی‌ها با تاخیر انجام شود. از این تاخیر اولین ضرر را ما می‌کنیم. البته حریف ما هم بدون بازی رسمی به مسابقات می‌آید اما به هر حال ما در حوزه مالی برابر نمی‌شویم. آنها از شیلی خیمنز را آوردند و به دو بازیکن آفریقایی پاسپورت عربستانی دادند و رومارینیو را از برزیل جذب کردند. بودجه تیم آنها چند صد میلیارد تومان می‌شود. با اینحال ما مغرور هستیم و به خاک کشورمان تعصب داریم. شأن فوتبال ایران این نیست. ما به لحظات حساس که می‌رسیم بحث اعتبار و آبرو پیش می‌آید. در سرمایه‌گذاری ضعیف بودیم و فقط در این مواقع می‌گوییم بروید و با رشادت کار کنید. مدیرعامل ما باید به کارهای مدیریتش برسد اما تا قبل از سفر ما از 7 و نیم صبح پیگیر کارهای بازیکنان سرباز بود. اگر تلاش او و مساعدت سپاه و نظام وظیفه نبود ما تا 12 ظهر هم نمی‌دانستیم سربازها با ما می‌آیند یا خیر. این مسئله بازیکنان را در فضای آسیب روحی قرار می‌دهد و ما باید تلاش کنیم از این فضا دور باشیم.

وی در پایان گفت: فوتبال ما با این فضا عجین شده و ما به این مشکلات عادت کرده‌ایم. برای همین وقتی در جایی کارها به خوبی انجام می‌شود بسیار شگفت زده می‌شویم. وقتی بازیکنان ما به خارج کشور می‌روند پیشرفت می‌کنند چون امکانات خوب و نظم آنجا را می‌بینند و فقط فوتبال بازی می‌کنند. خیلی موارد بود که ما می‌توانستیم راحت و بی‌دغدغه در این مسابقه حاضر شویم و کار کنیم با اینحال با تمام و جود می‌جنگیم و به بچه‌ها گفتم آنقدر زحمت بکشید تا مردم به شما افتخار کنند.

منبع:فارس

برچسب ها: ورزشی ، فوتبال ، تیم ، ذوب اهن
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار