معاون وزیر کار در امور تعاون در قزوین: اصلاح قوانین و الزام بخش خصوصی به رعایت قانون می‌تواند تحقق سهم ۲۵ درصدی تعاون در بخش اقتصاد را محقق کند.
کد خبر: ۷۶۷۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶ 01 August 2019

با اصلاح قوانین تحقق سهم ۲۵ درصدی تعاون در اقتصاد

به گزارش تابناک قزوین، محمد کبیری معاون وزیر کار در امور تعاون در قزوین در بازدید از بزرگترین فروشگاه تعاونی مصرف در قزوین گفت: یکی از مشکلاتی که موجب عقب ماندن تعاونی‌ها از دایره رقابت شده بی توجهی به قانون از سوی بخش خصوصی است و برای رقابت پذیری باید دیگران را ملزم به رعایت قانون کنیم.

کبیری افزود: همچنین باید بتوانیم با اصلاح قوانین و بازنگری ارزش افزوده، سهم ۲۵ درصدی در اقتصاد را محقق کنیم. تعاونی‌های مصرف به عنوان یک شبکه حیاتی خیلی قوی برای توزیع کالا‌های اساسی با قیمت مناسب عمل می‌کنند که در دهه ۶۰ این وظیفه توسط تعاونی‌ها صورت می‌گرفت، اما به مرور زمان این نقش کم رنگ شد و توزیع از بخش تعاونی‌ها به حوزه خصوصی رفت و سهم تعاون کم شد.

معاون وزیر کار در امور تعاون تصریح کرد: برای خروج از وابستگی به درآمد‌های نفتی باید مالیات را همه پرداخت کنند، اما برای تقویت رقابت پذیری بخش تعاون پیگیری لازم صورت خواهد گرفت.

کبیری اظهار داشت : باید به سمت ایجاد فروشگاه‌های مدرن و زنجیره‌ای در بخش تعاون برویم و متناسب با جمعیت نیاز‌های مردم را تامین کنیم.

وی گفت: اگر تعاونی‌ها خود را به روز نکنند از گردونه رقابت خارج خواهند شد.

معاون وزیر کار در امورتعاون افزود: تعاونی جهاد کشاورزی قزوین از تعاونی‌های موفق و استاندارد در سطح کشور است که می‌تواند الگویی برای استان‌های دیگر کشور باشد.

 

راه اندازی مرکز نوآوری تعاون در کشور 
معاون وزیر کار در امور تعاون گفت: برای حمایت از ایده‌های برتر مراکز نو آوری تعاون در استان‌های کشور راه اندازی می‌شود.

 به گفته کبیری؛ برای ۱۰ استانی که بسرعت بتوانند این مراکز را راه اندازی کنند تسهیلات تشویقی ویژه‌ای می‌دهیم و قزوین این ظرفیت را دارد که اولین استانی باشد که مرکز نوآوری تعاون را ایجاد کند.

وی بیان کرد: با حمایت از استارت آپ‌ها می‌توان موفقیت در کار را دو چندان کرد و فعالیت‌های خوبی را عملیاتی کرد.

معاون وزیر کار تصریح کرد: تعاونی‌های قدرتمند و فعال استان‌ها می‌توانند از فرصت ایجاد شده برای به روز کردن خود و نیز پاسخگویی به نیاز‌های جامعه استفاده و نقش فعال تری در اقتصاد ایفا کنند.برای رقابت پذیری در عرصه تعاون باید فعالیت‌ها و تجهیزات به روز شود تا بتوانیم جوابگوی نیاز‌ها باشیم.

وی گفت: تعاونی‌ها باید به سمت ایجاد فروشگاه‌های استاندارد حرکت کنند و یکی از برنامه‌های ما به روز کردن همه تعاونی‌ها در سراسر کشور در مدت دو سال آینده است.

با اصلاح قوانین تحقق سهم ۲۵ درصدی تعاون در اقتصاد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار