کارشناس سازمان هواشناسی گفت: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد امروز و فردا ( ۷ و ۸ مرداد ) با توجه به نوع بارش‌ها در برخی نقاط کشور، احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی در این مناطق وجود دارد. همچنین بر روی مناطق مرتفع و کوهستانی نیز احتمال وقوع صاعقه دور از انتظاز نیست، از این رو از هموطنان درخواست می‌شود از اسکان و یا تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و همچنین رفتن به ارتفاعات و مناطق کوهستانی خودداری کنند.
کد خبر: ۷۶۶۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱ 29 July 2019

احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها در برخی نقاط کشورامین حسین نقشینه گفت : برای امروز ( ۷ مرداد) در برخی نواحی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی شده است. همچنین احتمال بارش‌های پراکنده در سواحل خزر نیز وجود دارد.  

وی اظهار داشت: از بعدازظهر امروز با رشد ابرهای همرفتی در بخش‌هایی از جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، قسمت‌هایی از شمال و شرق هرمزگان و جنوب استان فارس، رشد ابر همراه با بارش‌های پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد؛ فردا و پس فردا در سواحل شرق دریای خزر و خراسان شمالی بارش پراکنده و در جنوب سیستان و بلوچستان و برخی نواحی هرمزگان رشد ابر همراه با بارش پراکنده، رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم داشت که احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و وقوع صاعقه در ارتفاعات این مناطق وجود دارد.

نقشینه ادامه داد: فردا و پس فردا در سواحل شرق خزر و خراسان شمالی بارش پراکنده و برای جنوب سیستان و بلوچستان و برخی نواحی هرمزگان رشد ابر همراه با بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

احتمال خیزش گرد و خاک 

نقشینه گفت: در ۵ روز آینده نواحی شرق ایران و شمال یزد و سمنان وزش باد شدید رخ می‌دهد که در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست، همچنین در این مدت برای مناطقی از شمال استان کرمان، شمال اصفهان، قم، تهران، البرز و همچنین بخش‌هایی از جنوب غرب و جنوب، وزش باد شدید موقتی و کاهش کیفیت هوا را انتظار داریم.

نوسان دما در شمال کشور 

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: فردا و پس فردا افزایش نسبی دما برای بیشتر نقاط کشور به ویژه سواحل شمالی پیش بینی شده است، سه‌شنبه و چهارشنبه دمای سواحل شمالی کشور ۷ تا ۸ درجه افزایش می‌یابد و دوباره از پنجشنبه، جمعه و شنبه همین میزان دما در این مناطق کاهش خواهد یافت و یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در سواحل بارندگی خواهیم داشت.

تهران گرم‌تر می‌شود

نقشینه گفت: آسمان تهران امروز صاف گاهی همراه با وزش باد خواهد بود، دمای تهران از فردا افزایش می‌یابد و در پنجشنبه به ۴۱ درجه بالای صفر خواهد رسید، بیشینه دمای امروز تهران ۳۶ درجه می‌شود که فردا ۳۸، پس فردا ۳۹ و پنجشنبه ۴۱ درجه می‌شود و شاید جمعه به ۴۰ برسد که با این حساب هوای تهران نیز از یکشنبه تا حدودی کاهش می‌یابد. کمینه دمای امروز تهران ۲۴ درجه بالای صفر بود.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهارداشت: اهواز با دمای ۴۶ درجه بالای صفر، قم ۴۵ و یزد ۴۲ ، شهرکرد ۹ درجه بالای صفر و همدان ۱۲ درجه به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

منبع: ایرنا

برچسب ها: سیلاب ، خطرناک ، رودخانه ، صاعقه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار