هفدهمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی با حضور رییس کل دادگستری استان و معاونین در بخش بشاریات شهرستان آبیک افتتاح شد.
کد خبر: ۷۶۶۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱ 28 July 2019

هفدهمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در استان قزوین افتتاح شد

 به گزارش تابناک قزوین، حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در حاشیه افتتاح این دفتر گفت: دستگاه قضایی به دنبال روزآمدی در ارائه خدمات مختلف قضایی به مردم می باشد و افتتاح دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در همین راستا است.وی افزود: با راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از تراکم جمعیت در محاکم قضایی جلوگیری و زمینه تسریع در خدمت رسانی به مردم و همچنین رسیدگی به درخواست ها و پرونده ها فراهم می شود.

رییس کل دادگستری قزوین بیان داشت: باید به سمتی حرکت کنیم تا افراد فقط در زمان رسیدگی به پرونده در محاکم حضور داشته باشند و سایر امور از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی انجام و پیگیری شود.

مقام ارشد قضایی استان تصریح کرد: اقدامات فن آورانه در دستگاه قضایی براساس نیاز جامعه توسعه می یابد که بر همین اساس تاکنون هفده دفتر خدمات الکترونیک قضایی در استان قزوین راه اندازی شده است و امیدواریم بتوانیم این دفاتر را در تمامی بخش های استان فعال نماییم.

وی اظهار داشت: ما به دنبال این هستیم که مردم خدمات دستگاه قضایی را در سریع ترین زمان ممکن و در سهولت کامل دریافت نمایند و دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در واقع برون سپاری خدمات قضایی است که توسط بخش خصوصی و با نظارت های دقیق قوه قضاییه انجام می شود تا مردم خدمات دستگاه قضایی را بدون مراجعه به دادگستری دریافت نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی طی چند سال گذشته اقدامات متعددی در جهت الکترونیکی کردن خدمات به صورت مستقیم و غیر مستقیم داشته است که ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و راه اندازی سامانه های ثنا و سمپ بخشی از این فعالیت ها است و یکی از اقداماتی که دستگاه قضایی در جهت حفظ آبرو و حیثیت افراد انجام داده است، ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی بود که امروز بیش از 80 درصد ابلاغ های قضایی استان به صورت الکترونیکی انجام می شود.

گفتنی است رییس کل دادگستری استان و معاونین پس از افتتاح دفتر خدمات الکترونیک قضایی بخش بشاریات از دادگاه عمومی این بخش نیز بازدید کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار