جهاد کشاورزی قزوین باغداران را از مضرات استفاده از سموم غیرمجاز آگاه ساخته و نظارت بیشتری بر این بخش داشته باشد.
کد خبر: ۷۶۶۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵ 28 July 2019

ضرورت نظارت بیشتر جهاد کشاورزی بر استفاده از سموم غیر مجاز

 به گزارش تابناک قزوین عبدالمحمد زاهدی  استاندار قزوین ظهر شنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: سلامت شهروندان باید در همه امور مورد توجه مسئولان و کارشناسان قرار گیرد و محصولات کشاورزی که در بازار عرضه می‌شود حتماً از نظر سموم مصرفی مورد آزمایش قرار گیرد تا سموم باقیمانده موجب بروز مشکلات برای مردم نشود.

استاندار قزوین بیان کرد: جهاد کشاورزی باید آموزش‌های ترویجی را برای توجیه کشاورزان در اولویت قرار دهد تا بهره برداران ضمن استفاده از سموم استاندارد و به میزان لازم مراقب باشند تا سلامت محصولات به خطر نیفتد.

وی گفت: در دسترس بودن انواع سموم خطرناک که می‌تواند بسیار آسیب زا باشد منطقی نیست و باید کنترلی در خصوص توزیع و مصرف آن صورت گیرد تا سلامت مردم آسیب نبیند.

زاهدی اظهار داشت: باید لیست سموم خطرناک توسط سازمان جهاد کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی تهیه شده و در اختیار استانداری و تعزیرات حکومتی قرار گیرد تا در بازار رصد شده و از توزیع آن جلوگیری شود.

وی بیان کرد: محصولات صادراتی بویژه کشمش باید میزان سموم باقیمانده در آن کنترل شود تا شاهد بازگشت کالاها و از دست رفتن بازارهای صادراتی نباشیم.

استاندار قزوین تصریح کرد: محصولات صادراتی حتماً باید نتیجه آزمایش برای کشور هدف را داشته باشد تا بتوانیم جایگاه خود را در خارج از کشور برای محصولات مرغوب خود مانند کشمش حفظ کنیم.

زاهدی اضافه کرد: جهاد کشاورزی چون به تولیدکنندگان دسترسی دارد می‌تواند کنترل‌های خود را تشدید کند و هر سمی که ممنوع است در بازار جمع آوری شود.

وی بیان کرد: کنترل فروشندگان سموم کشاورزی و نظارت بر محصولات آنها نیز می‌تواند به سلامت جامعه کمک کند و در این میان توجیه و آموزش کشاورزان و فروشندگان هم ضروری است.

استاندار قزوین خواستار پیگیری مسئولان برای شناسنامه دار شدن محصولات کشاورزی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار