امام جمعه قزوین:
امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: برگزاری باشکوه‌تر و حفظ عظمت نمازهای جمعه نیازمند بسیج همگانی است.
کد خبر: ۷۶۶۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵ 27 July 2019

برگزاری باشکوه‌تر و حفظ عظمت نمازهای جمعه نیازمند بسیج همگانی است.

 به گزارش تابناک قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین با اشاره به روز زیارتی حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) اظهار کرد: به پیشگاه امام رضا (ع) سلام می دهیم و ایشان نیز پاسخ سلام ما را می دهند چرا که خودشان فرموده اند اگر سلام گفتن مستحب است، پاسخ آن واجب است.

وی در ادامه با اشاره به سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد در سال 1367، یادآور شد: بعثی ها با حمایت غربی ها در جاهای مختلف جبهه مزاحمت ایجاد کرده بودند، منافقین با حمایت صدام تصمیم به حمله ای گرفتند که می گفتند حتما جمهوری اسلامی را کنار می زنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: صدام نیز وقتی می خواست جنگ را آغاز کند، به خبرنگاران گفت بقیه مصاحبه را در تهران انجام می دهم اما این آرزو را به گور برد و تشکیلات منحوس منافقین هم وعده مصاحبه در تهران را داده بودند و الحمدالله آنها نیز این آرزو را به گور بردند و امروز نیز نسلشان رو به انقراض است.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: ریس جمهور فعلی و قبلی آمریکا صحبت هایشان به گونه ای بوده که کار جمهوری اسلامی به پایان رسیده است اما همه آنها این آرزو را به گور می برند و نظام جمهوری اسلامی هر روز با اقتدار و قدرت بیشتر در دنیا مطرح می شود، مقاومت اسلامی را حمایت می کند، جهان را تغییر می دهد و زمینه ظهور منجی عالم بشریت (عج) را فراهم می آورد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به ۴۰سالگی برگزاری نمازجمعه ابراز کرد: اقامه اولین نمازجمعه در تهران به امامت مرحوم آیت الله طالقانی و با حکم امام راحل بود. اولین نمازجمعه در تهران با شکوه و عظمت خاص و فراموش نشدنی برگزار شد. نماز جمعه امروز ۴۰ساله شد یعنی ۴۰ سال است که در بیش از ۹۰۰ شهر نمازجمعه برگزار می شود.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: ۹۰۰ اجتماع و  ۹۰۰ سخنرانی در فضایی به نام نمازجمعه طی ۴۰ سال گذشته برگزار شده است فضایی که آیات قرآن کریم قرائت و تفسیر می شود و مومنان دور هم جمع شده و از حال هم باخبر می شوند، دارای ارزش و نعمت بزرگی است که خدای متعال شامل حال ما کرده است.

وی ادامه داد: وظیفه همه مومنان است که برای حفظ عظمت نمازجمعه و مساجد و نمازهای جماعت بسیج شوند، نمازهای جماعت شبیه چشمه هایی هستند که در هر مسجد و محله ای می جوشند و زمانی که آنها خوب بجوشند جاری شده و رود بزرگ نماز جمعه را پرخروش می کنند. بنابراین علما و روحانیت و حوزه های علمیه و ائمه جمعه و جماعت و همه اقشار مردم و رسانه ها و دولت و مدیران وظیفه سنگینی در این حوزه دارند و باید در باشکوه تر شدن نمازهای جماعت در مساجد بکوشند.

آیت الله عابدینی گفت: زمانی که با همت همه نمازهای جمعه ما با جوشش و خروش جمعی برگزار شود فضای معنوی بر استان حاکم می شود و خداوند وعده خود را که فرموده است برکات خود را از آسمان و زمین بر بندگانش که اهل تقوا و ایمان باشند نازل می کند، محقق خواهد کرد و شاهد گشایش برکات خواهیم بود.

خطیب جمعه قزوین با اشاره به ۲۵ ذی القعده روز دحوالارض بیان کرد: در این روز زمین از نقطه کعبه گسترش پیدا کرد و زمین از زیر آب بیرون آمد و کره زمین از خانه کعبه شروع به رشد کردن کرد. در حدیثی از امام رضا(ع) آمده است روز ولادت ابراهیم خلیل و عیسی(ع) و حرکت حضرت رسول اکرم(ص) از مکه برای حج الوداع در این روز رخ داده است.

وی افزود: زمانی که پیامبر اکرم(ص) در مدینه مستقر بودند چندبار عمره به جای آوردند اما برای حج الوداع در سال ۱۰ هجری قمری اقدام فرمودند و در این مراسم به معرفی امیرمومنان به جانشینی خود پرداختند که ما عید سعید غدیرخم را در پیش داریم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: در این ایام مناسبت صدا و سیما را درپیش داریم که این عزیزان در سطح استان و کشور زحمات زیادی متحمل می شوند که البته مطالباتی از سوی جامعه دینی و اقشار مختلف از صدا و سیما وجود دارد. مهمترین رسالت صدا و سیما این است که صدای عدالت مردم باشد و مردم احساس کنند که با مشاهده هر فیلم و سریال و خبر و برنامه ای درحال احقاق حق آنها و تضعیف ظالمان است.

امام جمعه قزوین ادامه داد: صدا و سیما باید مطالبه گر حق مظلومان باشد، باید صدا و سیما در این فضا کمک باشد و مردم و مسئولان را در مسیر حمایت از حق سوق دهد. همچنین در مسیر رسوایی ظالمان و تعدی گران به بیت المال قدم بردارد صدا و سیما فقط یک وسیله سرگرمی نیست.

وی با بیان اینکه صدا و سیما وسیله عدالت خواهی و حمایت از مظلومان است، خاطرنشان کرد: تعظیم شعائر دینی رسالت دیگر صدا و سیماست و در این راستا مردم انتظار دارند صدا و سیما همان چیزهایی را دنبال کند که قرآن، رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) از ما انتظار دارند.

آیت‌الله عابدینی ابراز کرد: ارائه الگوی اسلامی یکی دیگر از وظایف صدا و سیماست. اگر خانواده ای در فیلم و سریال نشان داده می شوند برای خانواده ها الگو می شود و باید از الگوسازی هایی که بر خلاف معیارهای دینی است، پرهیز شود.

خطیب جمعه قزوین اظهار کرد: اعتقاد داریم صدا و سیما کارهای ارزشمندی را انجام می دهد و بسیاری از رسالت ها را به خوبی انجام داده است. کارکنان صدا و سیما در تعطیلات و شرایط سخت پای کار ایمانی خود بوده اند و قدردان زحمات آنها هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در دیدار اعضای حماس فرمودند اینکه سید حسن نصرالله می گوید من در مسجدالاقصی نماز می خوانم برای ما یک امید کاملاً عملی و قابل تحقق است؛ یعنی این صرفاً یک شعار نیست.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: امروز ما این موقعیت را داریم که در کوتاه ترین زمان به این آرزو دست پیدا کنیم و ان‌شاءالله به این آروز خواهیم رسید.

امام جمعه قزوین ادامه داد: حدود دو میلیون نفر در نوار غزه و دو میلیون و 800 هزار نفر در کرانه باختری رود اردن زندگی می کنند و همه اینها روز به روز مسلح می شوند و از توان موشکی برخوردار می شوند و اینها به ما امید می دهد که زمان زیادی نمانده تا به آرمان خود دست یابیم.

وی به موضوع یمن نیز اشاره کرد و افزود: امارات که تنها شریک عربستان است، منافعش را آنجا می بیند و پیمان ناگسستنی در حمله به یمن داشت، از هفتم تیرماه در حال خروج از یمن است و این یعنی اعلان شکست عربستان، امارات و همه کسانی که می خواستند در یمن مسلمانان را تحت ظلم و استعمار بگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: از خدای متعال درخواست داریم که شر سعودی های ظالم را از سر مسلمانان عربستان و یمن و بحرین بردارد. همچنین وقوع حادثه خونین برای مسلمانان در مکه در سال ۶۶ تاسف برانگیز بود که طی این حادثه ۴۰۰حاجی به شهادت رسیدند و حدود هزار حاجی مجروح شدند که هرگز فراموش نمی شود و به طور یقین انتقام خدای متعال و خشم مردم نصیب سعودی ها می شود و آنها تاوان این جنایت بزرگ را خواهند داد که این تاوان جز سرنگونی رژیم منحوس سعودی چیز دیگری نیست.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: سالگرد رحلت عالم بزرگوار آیت الله مشکینی امام جمعه اسبق قم که جزو یاران دیرین امام و رهبری بود را داریم و از خدای متعال برایشان علو درجات را خواستاریم. همچنین طی روز گذشته مراسم تشییع و تدفین پدر شهیدان محمودیان و مادر شهید صفری را شاهد بودیم که برای همه بزرگان و درگذشتگان از خداوند طلب مغفرت می کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار