نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در ادامه این نشست اظهار داشت: مهم‌ترین مشکل صنعتگران بهره‌ بانکی است و در این مورد مجلس شورای اسلامی قصد حذف سود مرکب را داشت که شورای نگهبان آن را رد کرده است.
کد خبر: ۷۶۳۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷ 18 July 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: عنایت‌الله رحیمی به مناسبت روز جهانی صنعت و معدن در جمع صنعتگران فارس اظهار داشت: برای تحقق سالی که مقام معظم رهبری به‌عنوان رونق اقتصادی اعلام فرموده‌اند باید بستر برای کارآفرینی، نوآوری، اشتغال‌زایی و به‌ویژه در جذب سرمایه‌گذار فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش‌های انجام‌شده از 7 شرکت دانش‌بنیان به 150 شرکت رسیدیم که نشان از توجه به موتور محرکه اقتصادی در زمینه‌های علوم پزشکی، سلول‌های بنیادی و نیز مباحث پتروشیمی، گاز، نفت و استارتاپ‌ها در استان فارس است.

استاندار فارس تصریح کرد: در استان فارس علی‌رغم تنگنا‌هایی که وجود دارد فعالیت‌های رونق تولید و توسعه اقتصادی در حال انجام شدن است و در این راستا در شهرستان جنوبی لامرد و مهر کارخانه آلومنیوم بااعتباری بیش از 14 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حال انجام است.

وی بیان داشت: کارخانه اتان با سرمایه‌گذاری 8 هزار میلیارد تومان، کارخانه تولید بنزین و نفت سفید و گازوئیل با 600 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری از دیگر فعالیت‌های زیرساختی توسعه اقتصادی در استان فارس است.

استاندار فارس اضافه کرد: نرخ بیکاری در سال 91 حدود 16.5 درصد بوده که در سال جاری این رقم به 7 درصد کاهش‌یافته که نشان از همدلی میان دولت و بخش خصوص و صنعتگران و سرمایه‌گذاران است.

رحیمی ابراز داشت: راه‌اندازی ستاد گلخانه به‌صورت ویژه در استان که در این راستا تاکنون 500 هکتار گلخانه در این استان وجود است که این رقم در سال جاری 50 هکتار اضافه‌شده است.

وی ادامه داد: تولیدگر بدون بانک و بیمه و کشور بدون مالیات چندان معنی نخواهند داشت و باید از عوارض محلی به توسعه شهر‌ها استفاده شود تا صنعتگر رشد کند.

مشکل صنعتگران بهره بانکی است

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در ادامه این نشست اظهار داشت: مهم‌ترین مشکل صنعتگران بهره‌ بانکی است و در این مورد مجلس شورای اسلامی قصد حذف سود مرکب را داشت که شورای نگهبان آن را رد کرده است.

بهرام پارسایی خاطرنشان کرد: پرداخت وام 800 میلیون دلاری توسط بانک مرکزی به صنعت خودروسازی با بدهی 4 هزار میلیارد تومانی در حالی است که بعضی از صنعتگران تا وام معوق داشته باشند از تسهیلات بانکی برخوردار نیستند ونیز جامعه هدف بدون رانت از حقوق اولیه بی‌بهره است.

وی با اشاره به اینکه اولویت سرمایه‌گذاران در بخش منابع معدنی است، گفت: در استان فارس منابع سنگ به‌صورت خام فروشی از مرز آبی گذشته و کشور چین آن را خریداری سپس به ما می‌فروشد.

منازعات سیاسی در کسب‌وکار

رئیس اتاق بازرگانی فارس در این نشست خاطرنشان کرد: استان فارس از منازعات سیاسی در کسب‌وکار رنج می‌برد و باید بستری فراهم شود تا روحیه همدلی بین دولت و بخش خصوصی فراهم شود.

جمال رازقی تصریح کرد: نظام بانکی در استان فارس به نامه دادگستری مبنی بر تحویل قرارداد به تسهیل گیرندگان عمل‌نکرده و درنتیجه ضد توسعه عمل می‌کند.

توجه به نظرات بخش خصوصی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در ادامه این نشست گفت: توجه به نظرات بخش خصوصی فرصت مناسبی برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی است.

حمیدرضا ایزدی خاطرنشان کرد: فعال‌سازی ظرفیت‌های واحد‌های خالی، افزایش صادرات به کشور‌های همسایه، حمایت از دانش و فناوری و پیگیری مقررات زدایی و تفویض اختیارات به استان‌ها باید موردتوجه قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار