رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین با اعلام این خبر افزود: بر اساس ماده 18 قانون سازمان دامپزشکی کشور کشتار دام خارج از محیط کشتارگاه به دلیل فقدان شرایط مناسب و عدم نظارت بهداشتی دامپزشکی، ممنوع بوده و با متخلفین برخورد قانونی صورت خواهد پذیرفت.
کد خبر: ۷۶۳۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶ 16 July 2019

برخورد قاطع دامپزشکی قزوین با ذبح غیر مجاز دام

به گزارش تابناک قزوین ،دکتر مهدی جلوخانی ضمن اشاره به مخاطرات بهداشتی بیماریهای قابل انتقال از دام به انسان از طریق خون و ترشحات بدن طی کشتار غیر مجاز در معابر و منازل، اعلام کرد: عرضه و توزیع هر گونه گوشت ویا  لاشه دام فاقد مهر و لیبل دامپزشکی در مراکز عرضه ممنوع و با متخلفین برخورد جدی صورت خواهد گرفت.


وی ضمن تشکر از همکاری عموم مردم به دلیل همکاری با بازرسین دامپزشکی افزود: شماره تلفن  1512 و یا سامانه پیامکی 50001512 بصورت 24 ساعته گزارشهای مردمی را دریافت و کارشناسان مربوطه در اسرع وقت آماده رسیدگی به تخلفات بهداشتی در زمینه فرآورده های خام دامی و شکایات دامپزشکی می باشند.

انجام اقدامات قرنطینه ای مبارزه با بیماری مشمشه در قزوین

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: یکی از مهمترین راه‌های انتقال و گسترش بیماری‌هایی دامی، انتقال و جابجایی غیرمجاز دام‌ها است به همین سبب با افرادی که اقدام به حمل غیرمجاز دام می‌کنند برخورد قانونی می‌شود.

دکتر مهدی جلوخانی با اشاره به اینکه بیماری مشمشه از بیماری‌های مشترک، کشنده، باکتریایی، واگیردار و بسیار خطرناک بین تک سمیان و انسان است افزود: چنانچه اسبی مبتلا به بیماری مشمشه شود به راحتی باکتری عامل بیماری را از طریق ترشحات خود به خارج دفع و سایر حیوانات حساس و انسان را مبتلا می‌سازد و یکی از راه های تشخیص آن که مورد تایید سازمان بهداشت جهانی دام (OIE) می­باشد، انجام تست CF(ثبوت کمپلمان) است که توسط کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان قزوین به صورت دوره ای، نمونه گیری و پایش صورت می گیرد.

وی ادامه داد: خودروهای حامل هر نوع دام و طیور و فرآورده های خام دامی در صورت عدم داشتن مجوز بهداشتی- قرنطینه‌ای دامپزشکی در پست های قرنطینه دامپزشکی قزوین با همکاری نیروی انتظامی متوقف می شوند.

جلوخانی درپایان بیان کرد: طبق قانون سازمان دامپزشکی کشور جابجایی و حمل و نقل هر نوع دام و طیور و فرآورده‌های خام دامی بدون اخذ مجوز و گواهی بهداشتی دامپزشکی ممنوع است و افراد متخلف به مراجع ذیصلاح قانونی معرفی می گردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار