نگهداری و مراقبت از ۲۶۳ کودک با پرداخت مبلغی ماهانه به اقوام نزدیک آنها به عنوان خانواده جایگزین واگذار شده است.
کد خبر: ۷۶۳۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹ 16 July 2019

مراقبت از ۲۶۳ کودک در قزوین به اقوام نزدیک آنها سپرده شده است

 به گزارش تابناک  قزوین ،حقیقی معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان افزود: این اقدام با هدف نگهداری و رشد و تربیت کودک در محیط خانواده انجام شده و نحوه مراقبت از کودک نیز تحت نظارت سازمان بهزیستی قرار دارد.


هدی حقیقی افزود: ۲ گروه از کودکان شامل افرادی که سرپرست خود را از دست می دهند و اقوام حاضر به پذیرش آنان نیستند و همچنین کودکانی که والدین آنها صلاحیت اخلاقی لازم را ندارند در مراکز شبانه روزی سازمان پذیرش می شوند.
وی گفت: در حال حاضر ۱۲۵ کودک با این شرایط در مراکز نگهداری شبانه روزی بهزیستی استان مراقبت می شوند.
حقیقی، زنان سرپرست خانوار را نیز از دیگر گروه های مربوط به حوزه معاونت اجتماعی عنوان کرد و گفت: در این بخش نیز ۲ هزار و ۳۱۱ زن تحت پوشش خدمات از جمله پرداخت مستمری ماهانه و تسهیلات اشتغال قرار دارند.


وی عنوان کرد: اورژانس اجتماعی هم به عنوان خط مقدم خدمات سازمان بهزیستی هم اکنون با هشت مرکز در حال فعالیت است و همه آسیب دیدگان اجتماعی می توانند در هر ساعت شبانه روز از خدمات آن بهره مند شوند.
‌حقیقی افزود: سامانه تصمیم نیز که از سال گذشته به منظور کاهش طلاق و ارائه مشاوره ویژه به زوج های متقاضی طلاق تشکیل شده هم اکنون به جز در آوج و البرز در تمام شهرستان ها راه اندازی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار