معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام:
معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام از نصب سامانه هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده ای(سامانه سپهتن) بر روی اتوبوس های ناوگان حمل و نقل برون شهری استان خبر داد.
کد خبر: ۷۶۳۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵ 16 July 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ محمد حسنی اظهارداشت: سامانه پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده‌ای دستگاهی است که درون خودرو نصب می‌شود و از طریق امواج رادیویی به طور مداوم اطلاعاتی نظیر سرعت، مشخصات گواهینامه راننده، ساعت کارکرد، و… را علاوه بر ارسال برای پلیس برای مدیران شرکت‌های حمل و نقل مسافر نیز جهت نظارت بهینه از طریق نصب برنامه مذکور قابل دسترسی می کند.

وی گفت: سامانه سپهتن این قابلیت را برای شرکت‌های حمل و نقل مسافر فراهم می‌سازد تا نظارت و مدیریت بهتری بر روی ناوگان تحت پوشش خود داشته باشند و با سهولت و از طریق نصب نرم افزار سپهتن روی گوشی موبایل به صورت لحظه‌ای و بر خط در جریان تمامی اطلاعات سفر قرار گیرند.

حسنی، تصویر برداری از راننده طی ساعت‌های مختلف را از دیگر مزیت‌های این سامانه عنوان کرد و افزود: این اقدام مانع از وقوع تخلفاتی نظیر نبستن کمربند، خوردن و آشامیدن، سیگار کشیدن و صحبت با تلفن همراه می‌شود.

وی اضافه کرد: با استفاده از سامانه سپهتن زمینه ارتقا سطح ایمنی و رسیدگی بهینه بر شکایات، ارتقا سطح تکریم ارباب رجوع با امکان نظارت و پایش لحظه‌ای بر کیفیت سفرهای ناوگان حمل و نقل بین شهری و نیز تکریم جایگاه و شأن شغلی راننده فراهم شده و اعمال نظرهای سلیقه‌ای در تشخیص تخلفات حمل و نقلی و راهنمایی و رانندگی گرفته می شود./ح

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار