وزیر امور خارجه آمریکا به اظهارات رئیس جمهوری ایران در خصوص پیش شرط تهران برای مذاکره با آمریکا واکنش نشان داد.
کد خبر: ۷۶۲۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴ 15 July 2019

 

تابناک / وزیر امور خارجه آمریکا به اظهارات رئیس جمهوری ایران در خصوص پیش شرط تهران برای مذاکره با آمریکا واکنش نشان داد.

به گزارش تابناک به نقل از سی ان ای، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا با تاکید بر اینکه دونالد ترامپ تصمیم نهایی در مورد مذاکره با ایران را خواهد گرفت، عنوان داشت که سخنان اخیر رئیس‌جمهوری ایران همان پیشنهادی است که او به جان کری و باراک اوباما ارائه کرده بود.

«حسن روحانی» رئیس‌جمهوری ایران، روز گذشته در نشستی در استان خراسان شمالی گفته بود «[آمریکا] از زورگویی دست بردارد، ما همیشه آماده‌ایم برای مذاکره؛ همیشه؛ همین ساعت؛ همین لحظه. شما دست بردارید از ظلم‌تان، دست بردارید از تجاوزتان دست بردارید از تحریم‌تان، پای میز مذاکره بازگردید، پای منطق، پای عدل، ما آماده‌ایم. ما اهل منطقیم ما اهل عقلانیتیم».

وزیر خارجه ایالات متحده، در مصاحبه‌ای تلفنی با روزنامه واشنگتن‌پست گفته است: رئیس‌جمهوری ترامپ است که در نهایت تصمیم خواهد گرفت. اما این همان مسیر نازلی است که دولت پیشین رفته و به توافق اتمی با ایران منجر شد. در حالی که در این دولت، هم رئیس‌جمهوری و هم من معتقد هستیم آن توافق فاجعه‌بار بود».

این اظهارت پمپئو در حالی است که شخص دونالد ترامپ از آمادگی خود برای مذاکره بدون پیش شرط با ایران سخن گفته است

منبع: تابناک
برچسب ها: برجام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار