مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک با بیان اینکه استعدادیابی و شناسایی نخبگان باید از مدارس آغاز شود گفت: آموزش‌وپرورش قرچک از طرح‌ های پژوهشگران شهرستان حمایت می‌کند.
کد خبر: ۷۶۲۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶ 15 July 2019

به گزارش تابناک تهران، ظهر دوشنبه نخبگان جوان شهرستان قرچک با غلامرضا بختیاری مدیر آموزش‌وپرورش دیدار و گفتگو کردند و به بیان مشکلات خود در حوزه پژوهش، فناوری و استعدادیابی پرداخته و خواستار کمک مسئولان شهرستان در حوزه‌های علمی شدند.

بختیاری در این دیدار، گفت: قرچک از شهرستان‌هایی است که از نظر علمی و وجود جوانان نخبه در استان تهران حرفی برای گفتن دارد.

وی افزود: تراز علمی هر کشور در جوامع بین‌المللی با طرح‌های پژوهشی، مقاله‌ها و اختراعات علمی مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

مدیر آموزش‌وپرورش قرچک گفت: آینده هر کشور به دست نخبگان و جوانان میسر می‌شود، اگر می‌خواهیم به اوج قله تمدن و پیشرفت علمی دست یابیم باید سخت تلاش کنیم و چرخ علمی کشور را به حرکت دربیاوریم.

بختیاری خاطرنشان کرد: باید آمادگی لازم در حوزه علم و فناوری ایجاد کنیم، در دنیا امروزی به این نتیجه رسیده‌اند که بزرگ‌ترین سرمایه هر جامعه برای پیشرفت و توسعه منابع انسانی جوان است.

وی تصریح کرد: آموزش‌وپرورش قرچک از تمامی طرح‌های پژوهشی پژوهشگران جوان و نخبه علمی در راستای توسعه و پیشرفت شهرستان حمایت می‌کند.

مدیر آموزش‌وپرورش قرچک اظهار داشت: مدیریت آموزش‌وپرورش شهرستان آماده همکاری همه‌جانبه با طرح‌ها و ایده‌های پژوهشگران جوانان شهرستان است لذا پژوهشگران جوان قرچک باید در شناسایی نخبگان جوان و استعدادیابی دانش آموزان مستعد در مدارس همراه و هم یار آموزش‌وپرورش باشند.

وی یادآور شد: استعدادیابی و شناسایی نخبگان باید از مدارس آغاز شود و در حوزه نخبه پروری در پژوهش سراها و مراکز علمی شهرستان برنامه‌ریزی مناسب صورت گرفته است که در سال جاری با حضور نخبگان برتر شهرستان اجرایی می‌شود.

در پایان این دیدار، زهرا ابراهیمی دبیر کارگروه علم و فناوری نیز خواستار پیشبرد پژوهش‌های علمی و بردن پژوهش به مدارس در جهت ملموس‌تر شدن این دستاوردها شد و اظهار داشت: برای پیشرفت و ترقی شهرستان باید تلاش کرد و موفقیتی به دست نمی‌آید جز با خرد جمعی و مشارکت همگانی مسئولان شهرستان که امیدواریم محقق شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار