برای هر کسی که از انواع درد‌های ناشی از التهاب در بدن رنج می‌برد، درمان‌های مختلفی در داروخانه‌ها وجود دارد. اما این مقاله برای کسانی است که قصد دارند گزینه‌های درمانی خانگی به جای مسکن‌ها و درمان‌های دارویی انتخاب کنند.
کد خبر: ۷۶۲۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵ 15 July 2019

تابناک فارس به نقل از آوای سلامت:علت اصلی درد، التهاب است. دارو‌های ضد التهاب با استفاده از آنزیم‌های ضدالتهاب، درد را تسکین می‌دهند. برای هر کسی که از انواع درد‌های ناشی از التهاب در بدن رنج می‌برد، درمان‌های مختلفی در داروخانه‌ها وجود دارد. اما این مقاله برای کسانی است که قصد دارند گزینه‌های درمانی خانگی به جای مسکن‌ها و درمان‌های دارویی انتخاب کنند.

علت اصلی درد، التهاب است. دارو‌های ضد التهاب با استفاده از آنزیم‌های ضدالتهاب، درد را تسکین می‌دهند. اما مشکل این دارو‌ها عوارض جانبی است؛ مانند خونریزی معده، حمله قلبی، صدمه به کلیه، سکته مغزی، عدم تعادل هورمونی. مصرف این دارو‌ها برای دوره‌های بیش از چند ماه توصیه نمی‌شود.

خوشبختانه شما می‌توانید درمان‌های طبیعی را امتحان کنید. این روش‌ها کاملا امن و در کاهش درد و التهاب بسیار موثرند:

روغن زیتون: یکی از بهترین دارو‌ها در طبیعت است. همیشه اطمینان حاصل کنید که نوع طبیعی این روغن را مصرف می‌کنید. این روغن دارای ماده طبیعی است که درست مثل ایبوپروفن و سایر دارو‌های ضد التهاب غیر استروئیدی عمل می‌کند. خبر خوب این است که روغن زیتون بر خلاف دارو‌های شیمیایی خطر لخته شدن خون، آلزایمر و یا سرطان را بالا نمی‌برد.

زردچوبه: کورکومین موجود در این ادویه یکی از بهترین دارو‌های طبیعی است که باعث مسدود شدن درد و التهاب می‌شود. شما می‌توانید برای کاهش درد‌های ناشی از آرتریت روماتوئید این ادویه را مرتب مصرف کنید. مقادیر پیشنهادی مصرف زردچوبه حدود ۶۰۰ میلی گرم است که شما باید سه بار در روز از آن استفاده کنید.

روغن ماهی: سرشار از اسید‌های چرب امگا ۳ است که می‌تواند تولید مواد شیمیایی التهابی مانند لکوترین‌ها و سیتوکین‌ها را مسدود کند. این مواد شیمیایی التهابی از دلایل ابتلا به آرتریت هستند. خوردن روغن ماهی حتی می‌تواند نشانه‌های بیماری کرون را نیز کاهش دهد و به کاهش وابستگی به دارو‌های ضد التهابی منجر شود.

زغال اخته: این میوه کوچک خوشمزه دارای ویژگی‌های شگفت انگیزی است. زغال اخته حاوی مقادیر بیشمار آنتی اکسیدان‌ها است و رادیکال‌های آزاد را که مسئول التهاب در سیستم گوارش هستند را از بین می‌برد و از عفونت‌های دستگاه ادراری و زخم‌های گوارشی پیشگیری می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که خوردن یک فنجان زغال اخته در روز در حدود ۶۰ درصد، از عفونت‌های دستگاه ادراری پیشگیری می‌کند و به کاهش التهاب، احتباس مایعات و کاهش سطح خون منجر می‌شود.

انگور: برای کسانی که مدت‌های طولانی پشت میز می‌نشینند و از کمر درد‌های ناشی از آن رنج می‌برند، خوردن این میوه توصیه می‌شود. انگور خواص ضد التهابی دارد و سبب افزایش جریان خون درناحیه کمر شده و احساس درد را کاهش می‌دهد. مصرف روزانه یک فنجان انگور به کاهش درد گردن، کمر، شانه و حتی مچ دست می‌انجامد.

جو: یک محصول غذایی ضد التهابی بخصوص برای زنان است. جو باعث کاهش التهاب در ناحیه لگن در طول قاعدگی می‌شود. بلغور جو همچنین یک غذای کامل برای بالا بردن سطح روی در بدن است. این ماده معدنی برای مبتلایان به اندومتریوز مفید است.

سیر: مصرف سیر برای کاهش درد مفاصل در مبتلایان به آرتروز توصیه می‌شود.

سرکه سیب: این سرکه دارای اثرات قلیایی است که می‌تواند منجر به کاهش اسید در ناحیه فوقانی معده شده و از التهاب این ناحیه بکاهد. برای استفاده از مزایای کامل سرکه سیب، یک قاشق غذاخوری از آن را با یک فنجان آب مخلوط کنید. هر زمان که ریفلاکس اسید دارید، آن را بنوشید.

بابونه: چای بابونه برای کاهش التهاب در عضلات بسیار مفید است و همچنین به شما کمک می‌کند که درد در ناحیه گردن و مچ دست را کاهش دهید. در طول شبانه روز سه فنجان چای بابونه بنوشید تا التهاب در ناحیه مفاصل و ماهیچه‌ها کاهش یابد.

 

برچسب ها: مسکن ، مسکن طبیعی ، التهاب ، درد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار