مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین:
مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین گفت: تا کنون برای پرداخت تسهیلات به ۶۰۰ نفر از کشاورزان استان که بر اثر سیل دچار خسارت شده اند پرونده تشکیل شده است.
کد خبر: ۷۶۲۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰ 15 July 2019

برای 600  کشاورز خسارت دیده از سیل  پرونده تشکیل شد

به گزارش تابناک قزوین، مهدی خانی مدیر کل مدیریت بحران استان ،گفت : تا کنون برای ۶۰۰ نفر از کشاورزان استان که بر اثر سیل دچار خسارت شده اند به منظور دریافت تسهیلات پرونده تشکیل و از این تعداد، درخواست ۲۷۴ نفر در سامانه سجاد ثبت شده است.

وی افزود ، بر اثر بارندگی در بهار امسال، ۲۴۰ میلیارد تومان به تاسیسات زیر بنایی، مسکونی و کشاورزی خسارت وارد شده است که برای جبران خسارت‌های ناشی از این حادثه در بخش کشاورزی ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان با سود ۴ درصد اختصاص داده شده است.

مدیر کل مدیریت بحران استان عنوان کرد : طبق مصوبه هیئت دولت که به استان ابلاغ شده است بدهی‌های بانکی و چک‌های برداشتی مانعی برای دریافت این تسهیلات نیست.

مهدیخانی افزود: ثبت درخواست مابقی کشاورزان در روز‌های آینده در سامانه ثبت خواهد شد.

وی در ادامه گفت: همچنین برای جبران خسارت‌های ناشی از سیل ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به روستا‌ها، ۳ میلیارد تومان برای ساماندهی رودخانه‌ها و ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای تاسیسات شهری اختصاص داده شده است.

همچنین عنوان کرد : بر اثر سیلاب به هزار و ۹۰۰ واحد در استان خسارت وارد شد که طبق مصوبه‌ای که به استان ابلاغ شده است ۲۰۰ واحد احداث و ۱۰۰ واحد هم تعمیر می‌شود. تعدادی از این افراد به بانک‌های معرفی شده اند و آوار برداری از واحد‌ها هم شروع شده است.

مدیر کل مدیریت بحران استان گفت: به روستاییانی که واحد‌های آن‌ها نیاز به تعمیر و بازسازی دارد ۴۰ میلیون  تومان وام با سود ۴ درصد با باز پرداخت ۱۵ ساله و همچنین ۱۰ میلیون تومان بلاعوض پرداخت می‌شود.

مهدی خانی افزود: در شهر‌ها هم به متقاضیان ۶۰ میلیون تومان وام و ۱۲ یا ۱۳ میلیون تومان هم بلاعوض پرداخت خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار