استاندار کرمانشاه گفت: نقطه اشتراک دانشگاه و دولت، داشتن عزم و دغدغه برای تحقق توسعه است و همکاری میان جامعه دانشگاهی و مدیران اجرایی روند توسعه استان را تسریع می کند.
کد خبر: ۷۶۲۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷ 13 July 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، مهندس بازوند استاندار کرمانشاه در نشست با اعضای شورای عالی دانشگاههای استان گفت: برگزاری مستمر نشست شورای عالی دانشگاههای استان میتواند در روند توسعه استان نقش آفرین باشد.

وی بیان کرد: دانشگاهها محور و طلایه دار اقتصاد دانش بنیان هستند و پایه‌های توسعه واقعی استان باید بر مبنای پژوهشهای علمی و دانشگاهی استقرار یابد‌.

بازوند گفت: ایجاد و توسعه موسسات، مراکز و شهرک های علمی و تحقیقاتی میتواند مبنای کارآفرینی و اشتغال دانش بنیان باشد که در کاهش بیکاری موثر است.

مقام ارشد استان افزود: شهرداریها در اداره امور شهرها باید از ظرفیتهای دانشگاهی بهره بگیرند‌ ، کار علمی باید مبنای تصمیمات اجرایی باشد‌ و برای مثال رودخانه آبشوران میتوانست یک فرصت برای شهر کرمانشاه باشد، اما با تصمیمات اشتباه در ادوار مختلف، تبدیل به یک تهدید شده است اگر مدیریت این مساله از ابتدا بر مبنای یک کار علمی و فنی صورت میگرفت، امروز با چنین چالشی روبرو نبودیم.

وی بیان کرد : دانشگاه ها باید تلاش کنند که محوریت علمی استان در غرب کشور را احراز نمایند.

 بازوند در پایان خاطرنشان کرد: جامعه دانشگاهی باید ضمن تعامل با مدیران اجرایی، عملکرد دولت را در بوته نقد و نظر قرار دهند تا نقایص کار مدیران برطرف و اصطکاک مسیر توسعه کم شود ، دانشگاه ها نیز باید در شورای فرهنگ عمومی و اصلاح الگوهای رفتاری جامعه نقش آفرینی بیشتری داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار