مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین:
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین بر ضرورت ورود جدی دستگاههای متولی برای ساماندهی متکدیان و کودکان کار تاکید کرد.
کد خبر: ۷۶۱۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸ 13 July 2019

ضرورت ورود جدی دستگاههای متولی برای ساماندهی متکدیان و کودکان کار

به گزارش تابناک قزوین ، مریم بیدخام  مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین روز پنجشنبه در جلسه ستاد ساماندهی متکدیان و کودکان کار استان گفت: اگر دستگاه‌ها در قبال کودکان کار به وظایف قانونی خویش عمل نکنند و نسبت به آنها بی توجه باشند، این کودکان در آینده به بزهکاران اجتماعی تبدیل خواهند شد.

مریم بیدخام گفت : دستگاه هایی مانند بهزیستی و شهرداری بر اساس قوانین بالا دستی، ملزم هستند که در بحث ساماندهی متکدیان و کودکان خیابانی اهتمام جدی داشته باشند.

وی تخصیص و تجهیز فضای فیزیکی مناسب برای اجرای طرح ساماندهی کودکان کار را به استناد بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها از جمله وظایف مهم برشمرد و اظهار داشت: علاوه بر الزام قانون هر یک از مسئولان وظیفه دارند از بعد دینی نسبت به کودکانی که در معرض آسیب هستند توجه ویژه ای داشته باشند.

بیدخام تامین نیازهای بهداشتی و درمانی کودکان خیابانی را از جمله وظایف دانشگاه علوم پزشکی در استان عنوان کرد و گفت: رها کردن کودکان در جامعه علاوه بر آسیب‌های اجتماعی و مشکلاتی که برای آنان ایجاد می‌کند، باعث ابتلا آنها به بیماری و مشکلات بهداشتی نیز می شود که دانشگاه علوم پزشکی باید در این رابطه اقدامات قانونی را انجام دهد.

وی قزوین یادآور شد: نیروی انتظامی، دادگستری، اداره کار، بیمه خدمات درمانی، تامین اجتماعی، هلال احمر، صدا و سیما، کمیته امداد و بهزیستی از جمله دستگاه هایی هستند که طبق قانون، باید برای ساماندهی و حمایت از کودکان کار اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار