در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد:
با توجه به مشکلات زیاد ایجاد شده برای بلاد شاپور و همچنین حساسیت های عمومی برای حفظ آن ، تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، دلیل عدم سفر معاون رئیس جمهور به شهرستان کهگیلویه را از مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان ، پیگیر شد .
کد خبر: ۷۶۱۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰ 11 July 2019
چند روزی است که استان کهگیلویه و بویراحمد متاثر از برگزاری جشنواره ملی عشایر ایران زمین با نام "کوچ" است . جشنواره ای که به شدت مورد توجه و استقبال مردم قرار گرفته است.
این جشنواره توانسته است هم شرکت کنندگان و هم بازدیدکنندگانی از سراسر ایران را به خود جذب کند و البته حضور مسئولان استانی و کشوری هم در آن پررنگ بوده است.
برجسته ترین مقام کشوری که در این جشنواره حضور پیدا کرد ، علی اصغر مونسان ، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور بود که البته با تاخیر یک روزه و پس از آئین افتتاحیه وارد استان شد .
سفر مونسان باعث ایجاد حواشی شد که برخی رسانه ها ضمن انتقادات تند ، عدم حضور معاون رئیس جمهور در بازدید از منطقه تاریخی دهدشت (بلاد شاپور) را به نوعی بی اهمیت دانستن آن برای مونسان و مدیر کل گردشگری استان تعبیر کردند. با توجه به مشکلات زیاد ایجاد شده برایز بلاد شاپور و همچنین حساسیت های عمومی برای حفظ آن ، تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، دلیل عدم سفر معاون رئیس جمهور به شهرستان کهگیلویه را از مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان ، پیگیر شد .
 
توضیح حواشی لغو سفر معاون رئیس جمهور به بلاد شاپور + فیلم
 
محمود باقری در گفتگوی اختصاصی با تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، گفت : در مورد حواشی که در کنار جشنواره ملی عشایر و موضوع سفر معاون رئیس جمهور به استان بوجود آمد ، لازم است توضیح داده شود که قبل از سفر وی ، برنامه ریزی با حوزه تشریفات و دفتر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان گردشگری صورت گرفت یک سفر دو روزه را برنامه ریزی کرده بودیم که قرار شد وی با هواپیمای گچساران ابتدا وارد این شهر شود و انجا موزه گچساران را کلنگ زنی کنند .
باقری گفت : در ادامه قرار بود معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان گردشگری به دهدشت سفر کنند و ضمن برنامه هایی که پیش بینی شده بود ، بازدیدی از منطقه تاریخی بلاد شاپور داشته باشد و حتی قرار بود در این سفر کلنگ زنی ساماندهی بافت تاریخی بر زمین زده شود.
وی افزود : با توجه به اعتبار تخصیص داده شده برای ساماندهی بافت تاریخی دهدشت قرار بود این سفر انجام گیرد و پس از دهدشت  ، معاون رئیس جمهور به یاسوج بیاید و ضمن افتتاح برخی پروژه های گردشگری در جشنواره ملی عشایر شرکت کند.
باقری با اشاره به بوجود آمدن شرایط خاص برای معاون رئیس جمهور در سفر به استان ، گفت : متاسفانه قبل از سفر تصادفی برای خواهر زاده آقای مونسان رخ داد و به کما رفت که همین موضوع باعث شد سفر وی با تاخیر مواجه شود . اما روز دوم که وضعیت خواهرزاده وی بهتر شد ، سفر انجام شد.
وی افزود : نهایتا آقای مونسان با توجه به همزمانی سفر جهانگیری به فارس و لزوم حضور وی در این سفر در کنار آقای جهانگیری ، نهایتا آقای مونسان تنها توانست نیم روز آن هم از طریق شیراز به یاسوج سفر کند و برگردد.
باقری با اشاره به ایجاد حواشی به دلیل لغو سفر مونسان به کهگیلویه  ، گفت : در شهر سیسخت اتفاقا یکی از خبرنگاران از وی پرسید که برنامه تان برای بلاد شاپور چیست ؟ که  آقای مونسان هم جواب داد " ما تاکنون اعتبار خوبی برای این بافت تاریخی پیش بینی کرده ایم و باز هم کمک بیشتری خواهیم نمود . ضمن اینکه طی دو ماه آینده یک سفر 3 روزه را به استان کهگیلویه و بویراحمد خواهم داشت که یک روز به  شهرستان های کهگیلویه ، یک روز به شهرستان های گچساران و باشت و یک روز هم به شهرستان های  بویراحمد و دنا اختصاص خواهد داشت.
باقری در پایان گفت : با توجه به مشکلاتی که به وجود آمد متاسفانه بخش اصلی برنامه ریزی ما برای سفر آقای مونسان به هم خورد و با توجه به حواشی که برخی ایجاد کردند ، لازم است برای روشن شدن اذهان مردم  بیان کنیم که به هم خوردن این سفر به معنای نادیده گرفتن بخش هایی از استان نیست بلکه مشکل ایجاد شده عامل لغو این سفر به دیگر مناطق استان بوده است که  از همین جا از مردم عذرخواهی می کنم اما همانطور که آقای مونسان گفت ، طی دو ماه آینده سفری سه روزه به استان برنامه ریزی خواهد شد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار