اکبر اسدی با اشاره به انعقاد این تفاهم نامه برای توسعه مشاغل خانگی ویژه زنان سرپرست خانوار در سطح کشور، عنوان کرد: بر این اساس سهم هر استان در این طرح مشخص شده است و بنا شد در استان‌ها نیز ستادی برای پیگیری اجرای طرح تشکیل شود.
کد خبر: ۷۶۱۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹ 11 July 2019
به همت جهاد دانشگاهی همدان طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در استان کلید خورد. 

به گزارش ایسنا، رییس جهاد دانشگاهی واحد همدان اظهار کرد: طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، مبتنی بر الگوی نوین مشاغل خانگی به همت جهاد دانشگاهی همدان، اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری همدان و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آغاز شد. 

وی افزود: باتوجه به اینکه این طرح قبلا به صورت پایلوت در ۹ استان اجرا شده، اکنون با اصلاح اشکالات، در ۲۳ استان و برای ۶ هزار نفر در کل کشور عملیاتی می‌شود.

رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان یادآورشد: جهاد دانشگاهی در سال‌های گذشته در حوزه آموزش‌های اشتغال و کارآفرینی تجارب خوبی اندوخته و در حال حاضر مرکز سفال جهاد دانشگاهی باعث ایجاد اشتغال برای بیش از ۳۵ نفر از بانوان علاقمند شده است. 

اسدی ادامه داد: هم اکنون سازمان ستفا (تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان) جهاددانشگاهی پیگیر اجرای این طرح است؛ امیدواریم ماحصل این طرح کمک به توانمندسازی و اشتغال زنان سرپرست خانوار باشد. 

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری همدان نیز با اشاره به این تفاهم نامه اظهار کرد: در طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار که امور بانوان به عنوان کارفرما و وزارت کار به عنوان ناظر حضور دارند، جهاددانشگاهی به عنوان مجری طرح انتخاب شده است.

ربیعه علی محمدی افزود: از بین ۶ هزار نفر که در کل کشور برای این طرح در نظر گرفته شده اند تعداد ۱۸۰ نفر سهم استان همدان میباشد که این تعداد باید از بین افراد واجد شرایط انتخاب می‌شوند.

مدیر سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی همدان نیز در این جلسه با بیان جزئیات بیشتر این طرح؛ گفت: جهاددانشگاهی به عنوان مجری طرح انتخاب شده و در واقع جهاددانشگاهی نقش واسطه‌ای و تسهیلگری بین همه سازمان‌ها و نهاد‌های درگیر در این طرح را برعهده دارد. 

محمد رضائیان پاکیزه تصریح کرد: این طرح زنان سرپرست خانوار که همسر آنان فوت کرده و یا از کارافتاده است با حداکثر سن ۵۵ سال و همچنین دختران مجرد بالای ۴۵ سال را شامل می‌شود. 

در ادامه نماینده اداره کار با اشاره به مواقتنامه‌های گوناگون با ادارات جهت مشاغل خانگی، حلقه مفقوده مشاغل خانگی را بازار فروش عنوان کردند که این الگوی نوین مشاغل خانگی امیدواریم مشکل فروش و اتصال به بازار را بتواند حل کند. این مسوول، شناسایی پشتیبان را یکی از مراحل مهم در این طرح دانست. 

در این جلسه که با حضور رییس جهاد دانشگاهی همدان، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری همدان، نماینده اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، مدیر سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی همدان و همچنین نمایندگان سازمان بهزیستی و کمیته امداد در دفتر امور بانوان و خانواده استانداری برگزار گردید، حاضرین به بحث و بررسی و تبادل نظر پیرامون مسائل مربوط به این طرح پرداختند. 

در ادامه جلسه بحث و تبادل نظر در راستای پیشبرد هرچه بهتر این طرح انجام شده و اقدامات اجرایی این طرح کلید خورد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار