شهداء پشتوانه مستحکم نظام مقدس جمهوري اسلامي هستند
پايبندي به راه شهداء و قدم گذاشتن در اين مسير بايد در رأس امور قرار گيرد و ارج نهادن به اين بزرگواران و خانواده‌هايشان، موجب رشد روزافزون فرهنگ تلاش، ايثار و شهادت در جامعه مي‌شود.
کد خبر: ۷۶۱۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶ 11 July 2019

به گزارش تابناک مازندران، فرمانده دریابانی استان مازندران در دهمین یادوراه شهدای روستای "بانصرکلاء دابو" شهرستان آمل، گفت: شهداء پشتوانه مستحکم نظام مقدس جمهوري اسلامي هستند.
بر اساس این گزارش، دهمین یادواره شهدای روستای"بانصرکلاء دابو"شهرستان"آمل"با حضور پرشور مردم ولایت مدار و شهید پرور این خطه، مسئولین، خانواده های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و دریابانان استان مازندران در مسجد"نبی اکرم (ص)"این روستا برگزار شد.
سرهنگ ستاد"سیدتقی حسینی"فرمانده دریابانی استان"مازندران"در معیت تعدادی از دریابانان استان و با حضور بر سر مزار شهدای روستای بانصرکلاء دابو یاد و خاطره این شهدای عزیز را گرامی داشت و بار دیگر با آرمان های امام(ره) تجدید میثاق کردند.
این مراسم ابتدا با تلاوتی از آیات قرآن کریم آغاز و سپس امام جمعه منطقه دابودشت شهرستان آمل حضور میهمانان در مراسم آلاله های دفاع مقدس را خیرمقدم گفت و در ادامه مداحی و نوحه سرائی توسط ذاکر اهل بیت(ع) حال و هوای دیگری به این محفل داد و در بخش دیگری از این مراسم فرمانده دریابانی استان به عنوان سخنران مطالب مبسوطی در خصوص شهدا و جانفشانی این عزیزان بیان کرد.
سرهنگ حسینی فرمانده دریابانی استان، گفت: شهيد آئينه تمام نماي ايثار است و درس شهادت و ايثار ريشه در مکتب سيد و سالار شهيدان امام حسين(ع) و ياران با وفايش در واقعه کربلا دارد.
حسینی با بيان اين که امنيت کشور مرهون خون پاک شهداست، افزود: شهداء انسان هاي وارسته اي بودند که با نثار خون پاک خود حريت و آزادگي را به ارمغان آوردند و ما وظيفه داريم ادامه دهنده واقعي راه آنان بوده و از آرمان هاي مقدس اين عزيزان پاسداري کنيم.
وی تصريح کرد: شهداء با شهادت خود سهم خود را در استقرار امنيت در جامعه اسلامي ايفا كردند و اكنون وظيفه تك تك آحاد جامعه است كه در اين راستا بكوشيم و با ادامه دادن راه شهيدان و پيروي از ولايت فقيه سهم خود را ايفا كنيم.
این مقام مرزبانی بيان داشت: شهادت هديه خاص خداوند به بندگان صالح است، هديه اي که موجب زندگي ابدي شهيدان در جوار رحمت الهي مي شود.
سرهنگ حسینی با اشاره به اين که انقلاب ما را خون شهيدان بيمه کرده است و تا زماني که فرهنگ غني شهادت در جامعه باشد خدشه اي به آرمان هاي والاي اسلامي وارد نخواهد شد، عنوان داشت: شهيد به معناي اخص آن به کسي گفته مي شود که براي دفاع از جان، مال و ناموس خود و برادرانش و همچنين براي دفاع از امنيت کشور خود جان خود را نثار کند.
وي افزود: حماسه آفريني شهيدان ايران پس از انقلاب بر هيچ کس پوشيده نيست، آنان که همانند سرور و سالار شهيدان براي زنده نگه داشتن اسلام از جان خود گذشتند و از ولايت تا آخرين قطره خون دفاع کردند.
حسینی زنده نگه داشتن ياد و خاطر شهدا را وظيفه اي واجب دانست که مسئولين و مردم بايد در هر حال و مکاني از آن غافل نشوند و افزود: شهدا با جانفشاني‌ها و ايثارگري‌هاي خود و با تمام وجود از کيان ميهن اسلامي دفاع کردند، لذا آباداني، شکوفايي، عزت و اقتدار امروز ايران اسلامي مرهون خون شهدا است.
اين مقام ارشد دریابانی استان اظهار داشت: بقاء، دوام و برکت نظام مقدس جمهوري اسلامي، مديون خون شهداست و وارثان اصلي اين نظام، خانواده‌هاي شهدا هستند که همواره با دعاي خير خود در تمامي عرصه‌هاي سياسي، فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي، مسئولان و خدمتگزاران اين نظام را حمايت مي‌کنند.
سرهنگ حسینی در ادامه به رواج فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه به ‌ويژه در ميان قشر جوان تأكيد كرد و افزود: پايبندي به راه شهداء و قدم گذاشتن در اين مسير بايد در رأس امور قرار گيرد و ارج نهادن به اين بزرگواران و خانواده‌هايشان، موجب رشد روزافزون فرهنگ تلاش، ايثار و شهادت در جامعه مي‌شود.
فرمانده دریابانی استان مازندران در پايان خاطرنشان کرد: ما هميشه مديون خون پاک شهيدان هستيم و با تلاش خود در حفظ نظم و امنيت سعي بر حركت در مسير، ايده و آرمان آنان داريم.

برچسب ها: شهدا و انقلاب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار