استاندار اصفهان گفت: کارهای سنتی نتیجه ثمر بخشی برای پیشبرد امور ندارد و شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها زمینه ساز فعالیت‌های جدید در استان هستند.
کد خبر: ۷۶۱۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶ 10 July 2019

عباس رضایی روز چهارشنبه در جلسه مدیران عامل سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به استانداری اصفهان افزود: ایستایی نشان‌دهنده ضعف یک سازمان و پویایی و نشاط نشان‌دهنده موفقیت یک سازمان است که می‌تواند آن را ماندگار کند.

وی بر جلوگیری از فعالیت جزیره‌ای سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به استانداری تاکید کرد و گفت: تاکنون برخی از سازمان‌ها و شرکت‌ها جزیره‌ای عمل کرده‌اند و از امروز هیچ شرکت و سازمانی نباید جزیره‌ای عمل کند.

استاندار اصفهان ادامه داد: عادت کرده‌ایم وقتی پشت میز می‌نشینیم فکرکنیم که اختیار کل آدم‌ها و آخرت دست ماست در حالی که اینگونه نیست و اختیارات مدیران و مسئولان چارچوب‌هایی دارد که باید در این چارچوب‌ها و ضوابط و مقررات عمل کنیم.

وی خواستار تغییر عنوان شورای هماهنگی به شورای سیاستگذاری سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به استانداری اصفهان شد و اظهار داشت: همه تصمیم‌ها برای سازمان‌ها و شرکت‌های یادشده باید در این شورا اتخاذ شود و این راهبرد موجب می‌شود تا از جزیره‌ای عمل کردن سازمان و شرکت‌ها جلوگیری شود.

رضایی با بیان اینکه هرگونه انتصاب و جا به جایی مدیران پس از طرح و موافقت این شورا باید عملیاتی شود، بیان کرد: از چابک سازی سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به استانداری اصفهان باید جلوگیری شود.

وی مدیران سازمان و شرکت‌های دولتی استان را به ساده زیستی و حفظ بیت المال توصیه کرد و گفت: از انجام رفتارها و اقدام‌هایی که به سازمان‌ها و شرکت‌ها هزینه وارد می‌کند و به بیت المال ضربه می‌زند باید خودداری کنیم.

استاندار اصفهان همچنین مدیران را به اخلاق مداری و برخورد شایسته با کارکنان توصیه کرد و گفت: کارکنان برده ما نیستند و در مواردی که رفتاری بر خلاف قانون سر زده باشد باید براساس قانون با آن برخورد کرد.

وی طرح این پرسش که مدیریت صحیح و شایسته نیاز به ایجاد فضای پلیسی و امنیتی ندارد، گفت: فضای کار در ادارات و شرکت‌ها باید فضای همدلی، نشاط و پویایی باشد و مدیری موفق است که بر دل‌ها حکومت کند.

رضایی حسابرسی دقیق از شرکت‌ها و سازمان‌ها را برای جلوگیری از فساد مورد تاکید قرار داد و گفت: باید از تجارب دیگر استان‌ها برای اداره امور سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به استانداری اصفهان استفاده کرد.

رئیس سازمان همیاری شهرداری‌های استان اصفهان نیز در این جلسه بودجه کل این سازمان را ۱۲۵ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ۱۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار برای اجرای طرح کنارگذر شرق اصفهان اختصاص یافته است.

رضا نفری افزود: این سازمان همه توان خود را برای اجرای طرح کنارگذر شرق اصفهان به کار گرفته است و چنانچه همه درآمدهای سازمان همیاری‌های شهرداری‌های استان برای این طرح تجمیع شود، برای تکمیل آن بازهم نیازمند تامین ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار است.

وی با اشاره به اینکه برخی از شرکت‌های وابسته به این سازمان زیانده هستند، خواستار اتخاذ راهبردهای مناسب برای حل این مشکل شد.

منبع: ايرنا
برچسب ها: اصفهان ، توسعه ، استارتاپ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار