با رعایت ضوابط، محیط استخرها را امن و با نشاط کنیم.جلسه هم اندیشی مسئولین اداره کل ورزش و جوانان با مدیران استخرهای استان قزوین صبح امروز با حضور معاون ورزشی و جمعی از مسئولین اداره کل ورزش و روسا ، نواب رئیس و مسئولین کمیته های هیئتهای شنا و نجات غریق ، در محل سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۷۶۰۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵ 09 July 2019

جلسه مشترک اداره کل ورزش و جوانان با مدیران استخرها و هیئتهای شنا و نجات غریق

به گزارش  تابناک قزوین ،در این جلسه افسانه حسن نایبی معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان بر نشاط آور بودن رشته شنا تاکید کرد و افزود: ما ضمن حمایت از کلیه اماکن ورزشی خواستار ایجاد محیطی سالم در استخر ها هستیم و امیدواریم مدیران استخرها با رعایت ضوابط محیطی فرحبخش و امن را برای شناگران فراهم کنند.

علی شهروان رئیس هیئت نجات غریق و غواصی استان قزوین نیز در این جلسه با ذکر بخشی از مفاد قانونی مربوط به نجات غریق گفت: از مدیران استخرها می خواهیم که مباحث حقوقی مرتبط با استخر را مطالعه و در اماکن تحت مدیریت بکار ببندند.

علی شهروان در بخش دیگری از صحبتهایش افزود: خوشبختانه تعداد مغروقین استخرهای استان روند نزولی داشته است بطوریکه در سال ۹۷ فقط یک مورد غریق در استان داشتیم که امیدواریم در سال جاری با همکاری مدیران و منجیان غریق دیگر شاهد از دست دادن جان افراد در استخرها نباشیم.

وی تاکید کرد: می بایست بحث بیمه استخر جدی گرفته شود و از منجیان غریق با سابقه در کادر منجیان غریق استفاده شود تا در زمان بروز حوادث اصول مدیریت بحران را رعایت کنند.

وی همچنین از مدیران استخرها خواست به هیچ وجه سانسهای استخر بصورت تک ناجی نباشد وحداقل ۲ منجی در استخرها همزمان حضور داشته باشند .

در ادامه این جلسه در خصوص مسابقات شنا، واترپلو و شنای موزون و همچنین ضوابط مرتبط با بخش بانوان و همچنین دوره های باز آموزی مربیان شنا و رعایت نرخهای اعلامی از سوی هیئت شنا، مطالبی از سوی نواب رئیس هیئتهای شنا و نجات غریق استان و رئیس هیئت شنای شهرستان قزوین مطرح شد .

مدیران استخر های استان نیز در این جلسه برخی از مشکلات پیش روی صاحبان استخرها را مطرح کردند و با ذکر این نکته که وجه دریافتی از استفاده کنندگان از استخر متناسب با افزایش هزینه ها نیست خواستار مساعدت‌ مسئولین و ارائه راهکار شدند.

در پایان این جلسه بر رعایت ضوابط اخلاقی در استخر ها،نصب دوربینهای مدار بسته توسط افراد قابل اطمینان در محیطهای خارج از استخر و عدم استفاده از تلفن همراه در اماکن آبی تاکید شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار