فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان قزوین از دستگیری حفاران غیر مجاز در روستای قره قورتان از توابع شهرستان تاکستان خبر داد.
کد خبر: ۷۶۰۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸ 08 July 2019

دستگیری حفاران غیر مجاز در روستای قره قورتان شهرستان تاکستان

به گزارش تابناک قزوین، سرهنگ اکبر بهنامی پور فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان قزوین با اعلام این خبرگفت: پیرو گزارش تلفنی مبنی بر مشاهده حفاری غیر مجاز با هدف دستیابی به آثار ارزشمند تاریخی– فرهنگی در قلعه تاریخی قره قورتان از توابع بخش ضیاء آباد تاکستان، هماهنگی لازم با فرماندهی انتظامی شهرستان تاکستان صورت گرفت و تیمی متشکل از نیروهای خدوم پایگاه انتظامی حسین آباد به همراه جانشین یگان حفاظت و کارشناسان باستان شناسی اداره شهرستان به محل اعزام و با اقدام به موقع موفق به دستگیری حفاران شدند.

وی گفت : در این عملیات دو دستگاه خودروی سواری توقیف و پرونده افراد دستگیر شده به منظور پیگیری مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی گردید.

وی با تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی به موقع جهت حراست و حفاظت از آثار ارزشمند تاریخی یادآور شد: شهروندان و هم استانی‌های عزیز می‌توانند جهت اعلام گزارش کشف اشیای تاریخی، تخریب و یا انجام حفاری‌های غیرمجاز با شماره ۳۳۲۳۶۹۶۶ (در وقت اداری) و شماره های ۳۳۳۶۷۱۲۱ و ۵- ۳۳۶۷۹۹۷۳ (به صورت شبانه روزی) با فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی استان تماس گرفته تا با اقدام به‌ موقع میراث‌بانان از وقوع جرائم این حوزه و تعرض به آثار ارزشمند تاریخی جلوگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار