استاندار ایلام در همایش دهیاران استان؛
وی با اشاره به تعویق سفر رییس جمهور به استان ایلام خاطر نشان کرد: این سفر که قرار بود در تیرماه اتفاق بیافتد به بعد از اربعین موکول شد .در این سفر سرمایه گذاران بخش خصوصی و بنیادها و نهادها مختلف پای کار خواهند آمد و فرصت خوبی برای ارائه طرح ها و پروژه های مهم استان است.
کد خبر: ۷۶۰۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳ 07 July 2019

امروز به مناسبت روز دهیاری ها مراسمی با حضور دهیاران سراسر استان در سالن آمفی تئاتر فنی وحرفه ای استان ایلام برگزار شد . در این مراسم تعدادی از دهیاران به نمایندگی به بیان دیدگاهها ومطالبات خود پرداختند.

به گزارش تابناک ایلام،استاندار ایلام در آیین گرامیداشت روز دهیار اظهار داشت  :در سیل فروردین ماه با پای کار آمدن قوی مسئولان و همراهی خوب مردم و پیشگیری به موقع ،توانستیم عملکرد نمونه ای را در کشور به نمایش بگذاریم. دراین سیل با وجود  اینکه بیشترین بارندگی را نسبت به سیل سال 9 تجربه کردیم ،اما با مدیریت درست،کنترل سدهای استان وعملیات پیشگیرانه تلفات جانی نداشتیم.

قاسم سلیمانی دشتکی با اشاره به خسارات سیل اخیر گفت: هر چند سیل اخیر خساراتی را به زیرساختها وارد کرد ،اما به بهانه ای برای هدایت بیش از 46هیات بلند پایه کشوری به استان تبدیل ومتعاقب آن اختصاص اعتبارات ویژه ای به استان را به دنبال داشت.

وی موضوع سفر رییس جمهور به منطقه سیل زده ماژین را یادآور وخاطر نشان کرد: بدنبال حضور رییس جمهور در منطقه سیل زده پلدختر ،با رایزنی وپیگیری های صورت گرفته مراتب حضور وی در ماژین را فراهم آوردیم . ماحصل حضور رییس جمهور قرار گرفتن نام ایلام دربین چهار استان سیل زده کشور بود.

سلیمانی دشتکی افزود: بدلیل ازدحام جمعیت ،ملاحظات امنیتی و برنامه ریزی سفر رییس جمهور به استان خوزستان ،وی از بنده خواست با حضور در بالگرد حامل رییس جمهور در مسیر گزارش سیل اخیر را  ارایه دهم .بنابراین تا شهرستان دزفول ایشان را همراهی نموده ودر مدت 45دقیقه ، وضعیت استان در سیل اخیر ،میزان خسارت وارده و همچنین اقدامات امدادی ونیازمندی های مناطق سیل زده به استحضار ایشان رسید.

استاندار ایلام به اشاره به مناسبتهای مهم پیش رو در سال 98گفت : در ماههای آتی مناسبتهای مهمی همچون اربعین ،سفر رییس جمهور به استان ،دهه فجر و انتخابات مجلس شورای اسلامی را خواهیم داشت ،اربعین اتفاق مهمی است که نیازمند وحدت وهمراهی بیشتر همه دست اندرکاران ومردم است.

وی با اشاره به تعویق سفر رییس جمهور به استان ایلام خاطر نشان کرد: این سفر که قرار بود در تیرماه اتفاق بیافتد به بعد از اربعین موکول شد .در این سفر سرمایه گذاران بخش خصوصی و بنیادها و نهادها مختلف پای کار خواهند آمد و فرصت خوبی برای ارائه طرح ها و پروژه های مهم استان است.

به گفته استاندار ایلام ،در سفر رییس جمهور به استان ایلام ،پروژه های زیادی  از جمله افتتاح پروژه شیرین سازی و خط راه آهن ایلام  کلنگ زنی وافتتاح می شود که نقطه عطفی در تاریخ ایلام خواهد شد.

قاسم سلیمانی دشتکی در ادامه سخنان خود با اشاره به صحبتهای یکی از دهیاران تصریح کرد: حقوق دهیاران کم است و ما بایستی  مدافع آنان باشیم.باید کاری کنیم که دهیاران دغدغه و نگرانی مسائل و مشکلات جانبی نداشته باشند.

سلیمانی دشتکی با اشاره به برقراری ماده 39 گفت :با استفاده از مزایای برقراری این ماده ، امسال ۲ هزار میلیارد تومان تصویب شده واجرایی شدن این روند وضعیت دهیاری ها را دگرگون خواهد کرد.

استاندار ایلام به ضرورت حرکت دهیاری ها به سمت تولید منابع اشاره کرد وگفت:دهیاران باید در مسیر کسب درآمد و اشتغالزایی حرکت کنند.در حال حاضر پست بانک در قالب تسهیلات بدون ضامن ،مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان برای خرید ماشین الات و ۳ میلیارد تومان برای پروژه های تعاونی به دهیاران پرداخت می کند  کهدهیاران  بایستی از این فرصت در جهت عمران و آبادانی و اشتغالزایی استفاده کنند. 

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از دهیاران برتر در حوزه های ورزشی و تولید منابع از سامانه جامع دهیاری های استان رونمایی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار