کد خبر: ۷۶۰۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰ 07 July 2019
دانش آموزان نیازمند خراسان شمالی ساماندهی می‌شوند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: با ایجاد بانک اطلاعاتی دانش آموزان نیازمند، این قشر از جامعه ساماندهی شده و حل مشکلات آنها حتی دانش آموزانی که زیر پوشش این نهاد نیستند، در اولویت قرار می‌گیرد.

مجید الهی راد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران این استان اظهار داشت: شمار زیادی دانش آموزان نیازمند که از نظر پوشاک و تغذیه دچار مشکل هستند به دغدغه معلمان تبدیل شده است که بعضاً با جذب نیکوکاران کمک‌های موردی نیز برای این قشر فراهم کرده‌اند اما پاسخگوی نیاز آنان نبوده است.

وی اظهار داشت: همچنین به علت نبود ساماندهی کمک‌ها با اولویت انجام نمی‌شود و برخی از دانش آموزان نیازمند از کمک‌ها محروم بودند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی افزود: با ایجاد مرکز نیکوکاری کمک‌ها در این راستا جمع آوری و با اولویت به دانش آموزان کمک خواهد شد.

الهی راد با بیان اینکه آماری از این تعداد دانش آموزان نداریم گفت: بعد از تشکیل بانک اطلاعاتی این آمار نیز به د ست خواهد آمد.

وی از مدارس برخوردار خواست تا دانش آموزان نیازمند مدارس حاشیه شهرها و روستاها را زیر پوشش خود قرار دهند و افزود: متأسفانه برخی از دانش آموزان حتی کفش مناسب برای پوشیدن ندارند و تعداد زیادی نیز از سو تغذیه رنج می‌برند.

الهی راد اظهار داشت: از موازی کاری در انجام امور کارهای خیریه نیز باید جلوگیری شود چرا که کمک‌ها باید به صورت عادلانه بین نیازمندان توزیع شود، مدارس حاشیه شهرها و روستاها هم اکنون به کمک بیشتری نیاز دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش به برنامه‌های فرهنگی، آموزشی این نهاد نیز اشاره کرد و گفت: در فصل تابستان در کانون‌های فرهنگی و تربیتی ثابت و موقت این نهاد برنامه‌های متنوعی برای مددجویان زیر پوشش برگزار شد.

وی افزود: در سال جاری ۳۵۰ عنوان برنامه در این کانون‌ها برگزار می‌شود.

وی بر برگزاری اردوهای زیارتی و تفریحی برای دانش آموزان و مادران نیز اشاره‌ای کرد و گفت: امسال ۵۳۲ نفر به اردوها اعزام شده‌اند و همچنین پیش بینی می‌شود که ۴۰۰ نفر دیگر نیز تا پایان این ماه برای اردو اعزام شوند.

وی اظهار داشت: این نهاد در کنار برنامه‌های توانمند سازی مددجویان به مسائل فرهنگی، اعتقادی و آموزشی خانواده نیز توجه خاصی می‌شود و در کنار تمامی برنامه‌های معیشتی بسته فرهنگی نیز دارد.

الهی راد اظهار داشت :۶ هزار و ۵۰۰ دانش آموز، ۹۹۰ دانشجو و ۳۰۰ طلب زیر پوشش این نهاد حمایتی هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی در ادامه گفت: این نهاد علاوه بر کمک به خانوارهای زیر پوشش به نیازمندان نیز کمک‌های موردی دارد که با توجه به مشکلات اقتصادی کشور هم اکنون تعداد مراجعه کننده ها روزانه برای دریافت کمک در مقایسه با سال‌های گذشته بیشتر شده است.

وی افزود: این نهاد هرساله برای کمک به خانوارهای نیازمند برخی از افراد زیر پوشش که توانمند شده بودند را خارج و تعدادی دیگر را جایگزین می‌کرد اما امسال هیچ مددجویی از زیر پوشش این نهاد تاکنون خارج نشده‌اند.

وی اظهار داشت: در این رابطه هم اکنون ۳۰۰ نفر به نوعی پشت نوبت حمایت هستند.

الهی راد با بیان اینکه تلاش می‌کنیم با ارائه خدمات موردی بخشی از نیاز افراد نیازمند جامعه را برطرف کنیم گفت: از خیران و نیکوکاران نیز می‌خواهیم در این راستا این نهاد حمایتی را بیشتر کمک کنند.

بیش از ۴۳ هزار و ۹۸۱ خانوار تحت حمایت این نهاد قرار دارند که حدود ۳۸ هزار نفر از این افراد را زنان سرپرست خانوار و دختران تشکیل داده‌اند.

خراسان شمالی با جمعیت ۸۶۳ هزار نفری جزو استان‌های با سطح درآمدی پایین است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار