مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک :
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲۲۰ متر کانال انتقال آب در اراضی کشاورزی این شهرستان احداث شده است.
کد خبر: ۷۶۰۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰ 07 July 2019

۱۲۲۰ متر کانال انتقال آب در اراضی کشاورزی شهرستان آبیک احداث شد

 به گزارش تابناک قزوین، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک  بیژن لطفی با اعلام این خبر گفت: برای اجرای  این طرح یک میلیارد و۴۱۵ میلیون ریال هزینه شده است .

وی اظهار داشت :  این طرح ها در ۳ روستای مور آباد به طول ۵۰۰ متر ، روستای صمغ آباد به طول ۳۶۰ متر و روستای آتانک به طول ۳۶۰ متر انجام شد که با اجرای آن مجموعا ۲۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت این روستاها مشروب شدند .

لطفی تصریح کرد : از ابتدای سال تاکنون از محل اعتبارات استانی، این میزان  انتقال آب از طریق احداث کانال‌های بتنی در قالب پروژه ساماندهی اراضی کشاورزی و پایاب چاه دشت، انجام شده است.

وی گفت : از آنجایی که بیشتر اراضی کشاورزی این شهرستان در اقلیم خشک و نیمه خشک قرار داشته و با معضل کمبود آب موجه هستند به همین جهت کاهش اتلاف آب مدنظر کارشناسان و مدیران بخش کشاورزی بوده است .

لطفی اضافه کرد : در همین راستا ؛ تلاش می شود انتقال آب از منابع آبی تا مزارع از طریق کانال‌های بتنی و یا لوله گذاری انجام شود تا میزان هدررفت آب در این بخش کاهش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار