حاجی دلیگانی در نخستین گردهمایی صنایع نساجی استان مطرح کرد؛
نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی گفت: از مسیر صنعت نساجی می توان اقتصاد مقاومتي را آغاز کرد.
کد خبر: ۷۶۰۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۳ 06 July 2019

حسینعلی حاجی دلیگانی در نخستین گردهمایی تخصصی صنایع نساجی، پوشاک و فناوری های وابسته استان اصفهان گفت: هنگامی که صحبت از اقتصاد مقاومتی مطرح می شود این موضوع در تمام حوزه ها که بتواند چرخ اقتصاد کشور را به تکاپو بیندازد همچون صنعت نساجی که در استان اصفهان دارای قدمت است مورد توجه باید قرار گیرد. 

حاجی دلیگانی ادامه داد: در عرصه قانونگذاری و نظارت باید راهبردهایی به انجام برسد تا صنعت نساجی که برای استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است تقویت شود.

وی با تاکید بر توجه به احداث شهرک نساجی در این استان عنوان کرد: تلاش خواهد شد به عنوان شهرک تخصصی پوشاك در محلي كه دسترسي به آن راحت است، این شهرک کلنگ زنی و احداث شود و زنجيره پوشاك و نساجي با فناوري روز تکمیل شود.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس با بیان اینکه زمين اين شهرك در محور آزادگان در محدوده پالایشگاه اصفهان جانمايي شده و قرار است به صورت رايگان در اختيار صنف نساجی استان قرار گيرد و ادامه داد: با احداث اين شهرك ١٢٠ هزار شغل به صورت مستقيم ايجاد خواهد شد همچنین براساس برآوردها سالانه پنج ميليارد دلار از محل این شهرک توليد پوشاك خواهیم داشت و چشم انداز خوبي در بازار منطقه براي آن پيش بيني مي شود.

وی درباره اهمیت مباحث اقتصادی گفت: متاسفانه به دلیل اینکه برخی از قوانین اجرایی نشده و یا تفسیر شده به تارگی کمیسیون حمایت از تولید بیش از بحث کلیاتی که باید در قانونگذاری انجام شود در سطح آیین نامه ها اجرا کرده به این دلیل که سلیقه ای برخورد می شود.

او نقدينگي و افزايش روز به روز آن را مشكل عمده اقتصاد كشور دانست تاکید کرد: این در حالی است که ادعا مي شود روزانه يك هزار ميليارد تومان نقدينگي در کشور داریم که افزايش نقدينگي مربوط به چاپ اسكناس از سوی بانك مركزي نيست بلكه توسط برخی اقدامات بانك ها و موسسات مالي اتفاق افتاده است.

وی در پایان تاکید کرد: یکی از مشکلات بخش تولید عدم ثبات در مقررات و ضوابط و قوانین مجلس و دولت و همچنین بی ثباتی در قیمت ها است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار