کد خبر: ۷۵۹۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 06 July 2019
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد از نجات جوان ۲۸ ساله اصفهانی در ارتفاعات آبشار تنگ تامرادی بویراحمد خبر داد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سیدامان‌الله جهان‌بین افزود: بنا بر تماس تلفنی با مرکز کنترل عملیات جمعیت هلال احمر استان مبنی بر گیر افتادن یک جوان ۲۸ ساله در دیوارهای بلند آبشار "تنگ تامرادی" ساعت ۱۱ و ۱۵ دقیقه روز جمعه، ۱۴ تیر، بلافاصله تیم واکنش سریع و تیم کوهستان شهرستان بویراحمد در قالب دو تیم چهار نفره به همراه دو ست لوازم صخره‌نوردی و نجات کوهستان اعزام شدند.
وی ادامه داد: همچنین تیم سه نفره شهرستان دنا با یک ست پشتیبان به تنگ تامرادی اعزام شده و پس از صعود از ارتفاعات و صخره‌های بلند ضلع جنوبی تنگ تامرادی جوان ۲۸ ساله اصفهانی را با موفقیت و سلامت رهاسازی و تحویل خانواده‌اش دادند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: عملیات نجات طی سه و نیم ساعت صورت گرفت که خطرات ناشی از سقوط و ریزش سنگ زمان رهاسازی را به درازا کشاند اما با تلاش و تجربه امدادگران بدون خطر به پایان رسید.
جهان‌بین خاطرنشان کرد: در تنگه تامرادی یک دستگاه خودرو ۲۰۶ مسافران بوشهری که کنار جاده در لبه پرتگاه در حال دور زدن بود، به دره ۱۰۰ متری سقوط کرد. تیم هلال احمر حاضر در منطقه ساعت ۱۶.۳۶ دقیقه سریعاً به نقطه سقوط اعزام شد و پس از پیمایش شیب تند و صعب‌العبور موفق به فیکس کردن خودرو جهت جلوگیری از سقوط مجدد شده و یک مرد و سه خانم جوان را نجات دادند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: این چهار نفر پس از رهاسازی و اقدامات پیش‌بیمارستانی به اورژانس هوایی حاضر در محل تحویل داده شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار