خطه بدون نفت با ثروت‌های نامحدود/گردشگری و کشاورزی درصدر ارزآوران مشهد به دلیل وجود بارگاه منور هشتمین امام شیعیان سالانه پذیرای بیش از ۲۵ میلیون زائر از شهرهای مختلف کشور است که برای زیارت مرقد امام رضا (ع) به این شهر سفر می‌کنند.
کد خبر: ۷۵۹۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲ 03 July 2019

ظرفیت های خراسان رضوی ورای تحریم ها

حضور زائران در مشهد تنها به ایرانیان خلاصه نمی‌شود و ارادتمندان اهل بیت (ع) از سایر کشورها نیز برای زیارت امام مهربانی‌ها به پایتخت معنوی کشور سفر می‌کنند به صورتی که طبق آمار اعلام شده از سوی مسئولان استانداری خراسان رضوی سالانه بیش از ۲ میلیون زائر که بیشتر آنها از اتباع کشورهای عراق، افغانستان و حاشیه خلیج فارس هستند میهمان مردم مشهد می‌شوند.

این حضور در کنار فرصت‌هایی که برای انتقال فرهنگ غنی ایرانی به ساکنان دیگر کشورها فراهم می‌کند، از نظر اقتصادی نیز برای مردم این خطه حائز اهمیت است و موجب رونق بسیاری از کسب و کارها و ارز آوری برای کشور شده است.

گردش مالی حضور زائران خارجی در مشهد بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار در سال بوده و به دلیل خدمات ارزانی که به زائران خارجی با کیفیت بسیار بالا ارائه می‌شود، تقاضا برای سفر به مشهد در همه ایام سال وجود دارد. در خصوص سوغات زائر هنوز با چالش‌هایی در استان رو به رو هستیم و بنا بر آمارها بیش از ۷۰ درصد سوغات از چین وارد مشهد می‌شود.

به گفته راضیه علیرضایی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی میزان صادرات از این استان در سال گذشته ۲ هزار و ۲۵۴ میلیون دلاربوده و پیش بینی امسال صادرات استان دو هزار و ۲۰۰ میلیون دلار است.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار