در نشست هیئت اندیشه ورز حوزه اجتماعی مطرح شد:
نظری با تاکید بر نقش موثر رسانه ها در کاهش آسیب های اجتماعی، بیان کرد: رسانه ها در این زمینه حرفه ای تر اقدام کرده و با اطلاع رسانی شماره های تماس اضطراری از بروز حتی یک مورد خودکشی در سطح استان جلوگیری کنند.
کد خبر: ۷۵۹۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴ 03 July 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، نشست هیئت اندیشه ورز حوزه اجتماعی با دستور کار بررسی آسیب های اجتماعی با حضور اعضا و صاحب نظران و به ریاست معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه باید جوانان برای مقابله با آسیب های اجتماعی توانمند شوند، گفت: سلامت جامعه با آموزش مهارت ها تحقق پیدا می کند‌.
سید محمد کاظم نظری با اشاره به اینکه خودکشی یکی از مهم ترین چالش های اجتماعی است، اظهار داشت: می طلبد بیمارستان ها و اورژانس های اجتماعی برای کاهش اثرات افسردگی و جلوگیری از خودکشی مجدد، روان درمانی لازم را برای بیمار انجام دهند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار ارائه آمار تحلیلی در زمینه خودکشی های ناموفق از سوی متولیان امر شد و گفت: با داشتن بانک اطلاعاتی دقیق می توان برنامه ریزی های موفق تر در راستای کنترل و پیشگیری از این معضل اجتماعی انجام داد.
وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد دانش آموزان ما در مدارس  آموزش های لازم برای پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی را فرا می گیرند، عنوان کرد: انتظار می رود این آموزش ها بومی سازی شود.
نظری با تاکید بر نقش موثر رسانه ها در کاهش آسیب های اجتماعی، بیان کرد: رسانه ها در این زمینه حرفه ای تر اقدام کرده و با اطلاع رسانی شماره های تماس اضطراری از بروز حتی یک مورد خودکشی در سطح استان جلوگیری کنند.
وی خاطرنشان کرد: باتوجه به تدابیر مسئولان استان بیماران روانی در روستاها به صورت رایگان درمان می شوند.
معاون استاندار هدف از برگزاری این نشست ها را بهره وری از تجارب و دانش اعضا بیان کرد و گفت: انتظار می رود از دل تحقیقات این کارشناسان و اساتید دانشگاهی راهکارهای عملیاتی برای مقابله با آسیب های اجتماعی ارائه شود.
وی با اشاره به ضرورت تدوین راهکارهای کوتاه مدت و بلند مدت برای مدیریت آسیب های اجتماعی در سطح استان، عنوان کرد: بیشترین توان را در حوزه مناطق آسیب پذیر و گروه سنی آسیب پذیر به کار بگیرید.
معاون استاندار خواستار تولید محتوا ویژه از سوی مسئولان رسانه ملی شد و افزود: برگزاری میزگردهای تخصصی، اجرای نمایش، تهیه فیلم و...در راستای آموزش مهارت حل مسئله و مهارت گفتگو در صدا و سیمای استان عملیاتی شود.
 
نظری : رسانه ها در بحث آسیب های اجتماعی حرفه ای تر عمل کنند / درمان رایگان بیماران روانی در روستاها / میر محمدی : لزوم بسیج سمن ها و ارائه خدمات تخصصی

لزوم بسیج سمن ها و ارائه خدمات تخصصی
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست با تاکید بر تقویت نشاط اجتماعی، گفت: راهکار اصلی مقابله با این آسیب ها بسیج اجتماعی است.
حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی با بیان اینکه در بعضی از موضوعات دارای غنای اطلاعاتی هستیم، اظهار داشت: به تبع این موضوع فقر پژوهشی نیز نداریم.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: مهم ترین موضوع در این خصوص استفاده هدفمند و بهره وری از این جامعه آماری و اطلاعاتی است.
وی عنوان کرد: بدون شک تنها و با برگزاری چند جلسه نمی توان مشکلی را حل کرد ولی با استمرار و تعهد کاری می توان نتیجه مطلوبی را شاهد بود.
میرمحمدی بیان کرد: ما شروع کننده های خوبی هستیم اما برای ادامه راه کار را رها می کنیم و این مسئله یکی از آفت های کاری است.
وی با اشاره به آماری از آسیب ها و معضلات مختلف اجتماعی تاکید کرد: دفتر حوزه اجتماعی به صورت مستمر وضعیت آسیب های اجتماعی را رصد می کند و با کمک سمن ها و سایر دستگاه های فرهنگی و اجتماعی برنامه های مختلفی در سراسر استان اجرا می کنیم.
میرمحمدی بیان کرد: تشکیل و برگزاری این هیئت یکی از گام‌های دفتر اجتماعی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و عملیاتی کردن راهکارهای افراد صاحب نظر در حوزه اجتماعی است.
وی با بیان اینکه دانش آموزان باید در کنار مهارتهای علمی ، مهارتهای ارتباطی را هم فرا گیرند، افزود: همچنین باید با برنامه ریزی همه قشرهای جامعه را بطور همزمان در مقابله با آسیب های اجتماعی توانمند کنیم. 
میرمحمدی با تاکید بر اینکه سمن ها ظرفیت کارآمد مقابله با آسیب های اجتماعی هستند، افزود: این دفتر با حمایت از سمن ها زمینه تخصصی شدن و ارائه خدمات آنها به جامعه را فراهم می کند.
در این نشست از تعدادی از فعالان اجتماعی و مدیران دستگاه های اجرایی فعال در این حوزه با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.
 
نظری : رسانه ها در بحث آسیب های اجتماعی حرفه ای تر عمل کنند / درمان رایگان بیماران روانی در روستاها / میر محمدی : لزوم بسیج سمن ها و ارائه خدمات تخصصی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار