خط قرمزش ضایع شدن حقوق کارگر است. جوانی‌اش را کف دست گرفته تا قدم در راهی بگذارد که شاید سخت باشد اما هدفش که چیزی جز حمایت از کارگران نیست، مسیر را لذت‌بخش می‌کند.
کد خبر: ۷۵۸۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴ 01 July 2019

تابناک ایلام ، ایرج ملکی ::خط قرمزش ضایع شدن حقوق کارگر است. جوانی‌اش را کف دست گرفته تا قدم در راهی بگذارد که شاید سخت باشد اما هدفش که چیزی جز حمایت از کارگران نیست، مسیر را لذت‌بخش می‌کند.

هر جا سخن از کار و کارگری پیش می آید،حضورش حتمی است. اگر حقی از کارگری ضایع شود با جان و دل از اون حمایت می کند. کلمه کار و کارگر جزء رگهای بدنش حساب می شود.

علی محمد عزیزی نامی آشنا برای کارگران استان ایلام و کشور است،شاید باورش سخت باشد که در سخت ترین شرایط، از کار و کارگری دفاع کرده و حتی این قشر را جزء خانواده خود می داند.

برایش فرق نمی کند "کارگر" در کجا مشغول شود، برایش مهم است که این قشر چگونه حقش را می‌گیرد و فقط و فقط خط قرمز آن کار و کارگر است.

حضور این جوان ایلامی بعنوان بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران جمهوری اسلامی ایران و استان ایلام در سازمان بین المللی کار ilo و حضور در کمیته سده این سازمان به مناسبت 100 سال تاسیس ilo می تواند نقطه عطفی در تاریخ جامعه کارگری باشد .

علی محمد عزیزی جوان خوش فکر و توانمند اهل شهرستان سیروان استان ایلام که سالهاست از سن جوانی بعنوان فعال استانی، ملی و بین الملی کارگری ایران بوده ،می تواند افتخاری برای این استان و جامعه کارگری در سطح کشور باشد.

حمایت بیشتر مسئولین استانی، رسانه ها و سایر دستگاه های مرتبط می تواند آغاز نقطه ای باشد که از طریق بتوان از کار و کارگر و ساماندهی فعالیت های صنفی این قشر حمایت کرد.

بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران جمهوری اسلامی ایران و رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان ایلام گفت : از ابتداي دولت تدبير و اميد تا کنون بیش از 12 هزار و 460 تشكل كارگري و كارفرمايي به ثبت رسيده است.

علی محمد عزیزی افزود: در حال حاضر به تشكل هاي صنفي توجه جدي نمی شود در حالي كه مهم ترين مشكلات اقتصادي و غیره،كارگران از طريق همين تشكل ها برطرف مي شود.

وی اظهار داشت: مجمع نمایندگان کارگران در استان ایلام یکی از تشکلات صنفی کارگری است که بیش از ۶۱ نماینده کارگر دارد و بالغ بر دو هزار نفر تحت پوشش این تشکل استانی است.

وی با اشاره به اینکه حوزه فعالیت این تشکل، حضور نمایندگان کارگران در شوراهای تصمیم گیر و تصمیم ساز همچون هیات های تشخیص و حل اختلاف می باشد،تصریح کرد: از دیگر فعالیت های این تشکل صنفی، آشنایی کارگران با قوانین کار و تامین اجتماعی و رسیدگی به مشکلات کلان کارگران در خصوص نحوه اخذ قرارداد کار آنهاست.

بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران جمهوری اسلامی ایران و رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان ایلام گفت: کارگران در سطح کشور دارای سه تشکل ملی از جمله مجمع نمایندگان کارگران ایران ، کانون عالی شوراهای اسلامی کار و ‌انجمن های صنفی که نماینده بیش از 8 میلیون کارگر بیمه شده تامین اجتماعی را دارا هستند.

عزیزی افزود: نمایندگان این سه تشکل در شوراهای عالی همچون شورای عالی کار، شورای عالی اشتغال،تامین اجتماعی و حفاظت فنی و بهداشت کار حضور فعال و مستمر دارند.

وی ادامه داد: باتوجه به عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان بین الملی کار از سال ۱۹۱۹ ، ایران ملزم به اجرای قوانین، مقاوله نامه و‌کنواسیون های سازمان جهانی کار یعنی ilo می باشد و هر ساله نمایندگان این سه تشکل در نشست های تخصصی این اجلاس حضور پیدا می کنند.

وی خاطرنشان کرد:امسال صد و هشتمین اجلاس این سازمان در ژنو سوئیس بود، به منظور صدمین سال تائسیس این سازمان و حقیر افتخار حضور در کمیته سده این اجلاس رو بر عهده داشتم و توفیقاتی هم حاصل شد.

در این اجلاس توانستیم با نمایندگان کارگری کشورهایی همچون ژاپن ، عراق ، و چند کشور دیگر ارتباط برقرار نماییم و تفاهم نامه های همکاری دو جانبه به امضا برسانیم.

وی تصریح کرد:همچنین با مقامات و‌ مسئولین عالی رتبه این سازمان جلساتی را در راستای تحقق اهداف کلان کارگری در ایران داشته باشیم،افراد شاخصی همچون گای رایدر مدیر کل ilo ، کاسترو هیات کارگری ilo و چندین مقام دیگر حضور داشتند.

در این اجلاس بیانیه ای نیز از سوی کارگران جمهوری اسلامی ایران به مناسبت صدمین سال تائسیس سازمان بین الملی کار قرائت گردید و به بحث تحریم های ناعادلانه امریکا و فشار بر جامعه کار ایران تاکید شد که مورد استقبال بسیاری از کشورها قرار گرفت.

وی اظهار داشت: انتظار ما از متولیان کار استان این است که بیشتر به تشکلات کارگری توجه شود و در کمیسون ها و کمیته های کارگری از حضور نمایندگان کارگران استفاده شود چرا که هیچ کس اندازه کارگر درد و ‌دغدغه کار و کارگری رو احساس نخواهد کرد و می توانه تاثیر آن مثبت تر باشد.

وی ادامه داد: مدیر کل کار و رفاه اجتماعی استان و‌ همچنین تشکلات کارگری و کارفرمایی این اداره کل به تشکلات جامعه کارگری استان توجه ویژه داشته که جای تقدیر و تشکر را دارد.

بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران جمهوری اسلامی ایران و رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان ایلام گفت: امروز تحریم های ظالمانه امریکا پتک سنگینی بر پیکره اقتصاد و‌صنعت ما وارد کرده و‌هم کارگر و هم کارفرما از این شرایط راضی نبوده و ‌بیشترین آسیب متوجه این دو خواهد بود.

عزیزی ابراز امیدواری کرد که به سمت و سویی بریم که جامعه کار ما بدون دغدغه فکری بتواند به زندگی خود ادامه داده و افق و آینده ای روشن را در کنار همدیگر به تماشا بنشینیم.

بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران جمهوری اسلامی ایران و رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان ایلام گفت: صد و هشتمین اجلاس سازمان جهانی کار از ۲۰ الی ۳۱ خرداد ماه در مقر سازمان ملل متحد و مقر اصلی سازمان بین المللی کار ilo در ژنو سوئیس با حضور سران ۴۰ کشور و وزرای کار ونمایندگان ۱۸۷ کشور عضو برگزار گردید.

عزیزی افزود: در این نشست مهم که با جشن صدمین سال تاسیس سازمان بین الملی کار همراه بود بیش از 5 هزار نماینده در قالب دولت ،کارفرما و کارگر از سراسر جهان گرد هم آمده بودندتا در خصوص آینده کار در دنیا چاره اندیشی شود.

وی اظهار داشت: سازمان بین المللی کار یکی از موسسات تخصصی سازمان ملل متحد است که به بررسی مشکلات کارگران در سراسر جهان می پردازد.

این سازمان در سال ۱۹۱۹ تاسیس و ایران از همان سال عضو این سازمان بین الملی است و ملزم به اجرای کلیه قوانین و مقاوله نامه و کنوانسیون های این سازمان می باشد.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار