مسافران در مناطق مستعد سیلاب اتراق نکنند
سرپرست اداره کل هواشناسی استان اردبیل گفت: دمای هوای استان اردبیل بین ۱۰ تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۷۵۸۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۶ 01 July 2019

به گزارش تابناک اردبیل، سیاوش محمدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی، از یکشنبه 9 تیرماه با عبور سامانه ناپایدار جوی از منطقه تغییراتی در هوای استان رخ می‌دهد که شاهد این تغییرات از ظهر امروز در مناطق مختلف استان خواهیم بود.

وی از رگبار و رعد و برق و در مناطق مستعد برخورد صاعقه و احتمال بارش تگرگ خبر داد و افزود: با ورود این سامانه کاهش محسوس دمای هوا بین ۱۰ تا ۱۲ درجه سلسیوس از امروز تا روز سه‌شنبه رخ می‌دهد.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: این سامانه به ویژه نواحی منتهی به کوه سبلان در بخش‌هایی از شهرستان‌های مشکین‌شهر، سرعین و نیر در نواحی منتهی به استان گیلان و کوه‌های باغرو شامل بخش‌هایی از شهرستان خلخال و نمین و مناطقی از شمال استان به ویژه بخش‌هایی از شهرستان گرمی را در بر می‌گیرد.

محمدی گفت: نوع پدیده‌های مورد انتظار این سامانه افزایش ابر گاهی توام با مه به ویژه در نواحی منتهی به استان گیلان و بخش‌هایی از شمال استان و وزش باد‌های تند تا نسبتا شدید که حداکثر سرعت وزش باد گاهی تا ۷۲ کیلومتر بر ساعت و بیشتر خواهد بود، است.

وی اوج فعالیت این سامانه را مربوط به روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه دانست.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان اردبیل اظهار کرد: کاهش دید ناشی از پدیده مه در جاده‌های مواصلاتی استان به ویژه در گردنه حیران و اسالم و بارش برف در ارتفاعات کوه سبلان و آلوارس نیز پیش‌بینی می‌شود.

محمدی افزود: این سامانه سرد و بارشی از بعدازظهر روز سه‌شنبه از استان اردبیل خارج می‌شود.

احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر در اردبیل

فرهاد عبدالعلی‌پور اظهار داشت: با توجه به اطلاعیه های هواشناسی استان از بعد از ظهر ز یکشنبه 9 تیر تا ظهر سه شنبه یازدهم تیر رگبار باران گاهی با رعد و برق، بارش تگرگ در مناطق مستعد و وزش باد تند  و احتمال سیلاب ناگهانی مسیل‌ها و رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر عمومی در استان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل بیان کرد: به میهمانان و هم استانی‌ها توصیه می‌شود ضمن رعایت نکات ایمنی از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیلها خودداری کنند.

عبدالعلی‌پور از  آمادگی کامل مدیریت بحران استان در مقابله با بلایای طبیعی خبر داد و تصریح کرد: در این زمینه نیز تمهیدات لازم انجام شده و انتظار می‌رود هیچ مشکلی از این بابت پیش نیاید که امیدواریم برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه مبنای کار قرار گیرد تا به اهداف خود در این زمینه جامه عمل بپوشانیم.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار