رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: در دو روز گذشته در سطح استان دو نفر از جمله یک پسر ۱۲ ساله در چایپاره و دختری ۱۸ ساله در ماکو بر اثر غرق‌شدگی جان خود را از دست داده‌اند.
کد خبر: ۷۵۸۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲ 30 June 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی باقر بهرامی با اشاره به اینکه در روزهای اخیر تعداد فوتی‌ها در آذربایجان‌غربی به دلیل غرق شدن در رودخانه‌ها افزایش پیدا کرده است، اظهار کرد: در یک عملیات دختر ۱۸ ساله‌ای در هنگام شنا در سد بارون ماکو بر اثر غرق شدن جان باخت.

 وی با بیان اینکه دیروز در چایپاره گزارشی مبنی بر غرق شدن نوجوان ۱۲ ساله‌ای در سد آغ‌چای در اختیار نیروهای اورژانس قرار گرفت، افزود: این نیروها بلافاصله در محل حاضر شدند که متاسفانه این پسر جان خود را از دست داده بود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه با غرض شدن پسر، پدر نیز برای نجات فرزندش خود را به داخل آب انداخته بود، ادامه داد: در این عملیات پدر نجات پیدا کرده و با اقدامات پیش بیمارستانی توسط اورژانس چایپاره به بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان منتقل شد.

وی با اشاره به گزارش غرق‌شدگی دیگری در روستای رحال خوی عنوان کرد: در این حادثه خوشبختانه هیچگونه فوتی وجود نداشته و فرد تنها دچار مصدومیت شده بود که در حال حاضر نیز این فرد در بیمارستان شهید مدنی خوی  تحت درمان است.

بهرامی عنوان کرد: همچنین در پی تماس تلفنی مبنی بر غرق شدن دختر ۱۲ ساله در زرینه‌رود حدود پنج کیلومتری شاهین‌دژ بلافاصله تیم فوریت‌های پزشکی به محل اعزام و راهنمایی‌های لازم توسط اپراتور فوریت به همراهان غرق شده تا رسیدن تیم اعزامی ارائه شد.

وی خاطرنشان کرد: با وجود خاکی بودن مسیر در وقت طلایی تیم فوریت بالا سر بیمار حاضر و در سریع‌ترین زمان اقدامات پیش بیمارستانی اعم از ماساژ قلبی، اینتوبه و احیای قلبی در سخت‌ترین شرایط آغاز و خوشبختانه تلاش‌ها منتج به نتیجه شده و بیمار بلافاصله به بیمارستان انتقال داده شد.

 رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌غربی عنوان کرد: پس از انتقال مصدوم به بیمارستان، سایر اقدمات درمانی در اورژانس بیمارستان آغاز شده و بنابراین دختر۱۲ ساله جان تازه‌ای می‌گیرد و هم‌اکنون وی با ریت قلبی تقریبا مناسب به بخش مراقبت‌های ویژه انتقال و تلاش برای بهبودی کامل ادامه دارد.

وی همچنین با اشاره به نجات یک نفر بر اثر غرق‌شدگی در رودخانه گنگچین بخش سرو ارومیه گفت: مصدوم با انجام اقدامات پیش بیمارستانی لازم توسط نیروهای اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان امام خمینی ارومیه(ره) اعزام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار