مدیر کل استاندارد ایلام؛
مدیر کل استاندارد ایلام از ارزیابی ایمنی ۲۷۵ مورد تجهیزات بازی در استان ایلام توسط استاندارد طی سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۷۵۸۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 30 June 2019

 به گزارش تابناک ایلام؛مهناز همتی از بازدید فنی و ایمنی ۲۷۵ مورد تجهیز بازی مستقر در زمین های بازی و شهربازی ها در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد، و افزود: شهربازی‌های استان، درطول سال و بر اساس برنامه زمانبندی مشخص توسط شرکت‌های بازرسی تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد مورد بازرسی فنی و ایمنی قرار می‌گیرند.

وی در ادامه تاکید کرد: استاندارد برخی از تجهیزات تفریحی بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد مشمول استاندارد اجباری بوده و لذا فعالیت تجهیزات تفریحی ای که مشمول مقررات استاندارد اجباری هستند، اعم از تجهیزات شهربازی، زمین بازی، سازه‌های بادی، آبی و … بدون تاییدیه از سازمان ملی استاندارد ممنوع است.

همتی بیان داشت: تمامی تولیدکنندگان، واردکنندگان و بهره‌برداران از تجهیزات بازی صرف نظر از مکان مورد استفاده وسایل تفریحی از جمله شهربازی، بوستان، مهدکودک، پارک، استخر، رستوران و… ملزم به اخذ مجوز مربوطه و استانداردسازی تجهیزات بازی هستد چرا که وجود یک عدم انطباق جزیی در دستگاه ها، وسایل تفریحی و بازی غیر استاندارد و بازرسی نشده، می‌تواند منجر به بروزخسارات و حوادث جبران ناپذیری برای خانواده ها و جامعه شود.

مدیر کل استاندارد ایلام در پایان از همشهریان خواست، هنگام استفاده از دستگاه ها و تجهیزات بازی مستقر در شهر بازی ها از وجود گواهی بازرسی استاندارد که ضرورت نصب آن در فضای قابل مشاهده در مجاورت تجهیز مورد استفاده تعریف شده است اطمینان حاصل کرده و بدون مشاهده گواهی های بازرسی استاندارد، از استفاده از این تجهیزات خودداری کرده و این گونه موارد را به اداره کل استاندارد استان مرکزی اطلاع رسانی کنند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار