مدیر جهاد کشاورزی پلدشت گفت: در سال زراعی جاری در حدود دو هزار و ۱۶۰ هکتار از اراضی پلدشت به کشت کلزا اختصاص یافته که برابر با تولید ۵۰ درصد دانه‌های روغنی در آذربایجان‌غربی است.
کد خبر: ۷۵۸۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۸ 29 June 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی شاهرخ پیشه‌ور  با اشاره به فرا رسیدن زمان برداشت دانه‌های روغنی کلزا در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در سال زراعی جاری در حدود دو هزار و ۱۶۰ هکتار از اراضی پلدشت به کشت کلزا اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه امسال در مجموع کلزا در پنج هزار ۳۳۰ هکتار از اراضی سطح استان کشت می‌شود، افزود: با این حساب باید گفت که ۵۰ درصد تولید کلزای استان در پلدشت تولید می‌شود و با استقبال جوانان و مردم منطقه برای افزایش کشت کلزا در سال‌های آینده این شهرستان می‌تواند به قطب تولید کلزا در استان و شاید کشور تبدیل شود.

مدیر جهاد کشاورزی پلدشت با بیان اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود پنج هزار تن دانه روغنی کلزا در این شهرستان برداشت شود، ادامه داد: توسعه کشت کلزا در رونق تولید و چرخه اقتصادی کشور و استان بسیار تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی در نظر دارد تا سال زراعی آینده کشت کلزا را در ۳۲ هزار هکتار از اراضی استان انجام دهد، عنوان کرد: با تحقق این هدف تولید دانه‌های روغنی در استان بیش از دو برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

پیشه‌ور تصریح کرد: طبق برنامه ششم توسعه باید با توسعه کشت کلزا در سطح کشور ۷۰ درصد نیاز داخلی از این طریق تامین شود تا با این کار جلوی خروج ارز از کشور گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، ۹۰ درصد نیاز کشور به دانه‌های روغنی از طریق واردات تامین می‌شود که با این کار هر ساله چهار میلیارد دلار ارز از کشور خارج می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار