خطیب نماز جمعه تبریز:
امام جمعه تبریزبا بیان اینکه تحریم‌های آمریکا یک اقدام انفعالی و غیرکاربردی است، گفت: دولت آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر است.
کد خبر: ۷۵۷۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۱ 28 June 2019

حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه در جمع با شکوه نمازگزاران مصلای حضرت امام خمینی(ره) تبریز به تحریم‌های جدید علیه ایران اسلامی اشاره و اظهار کرد: وزارت خزانه‌داری آمریکا در اقدامی رهبر معظم انقلاب، فرماندهی نیروی دریایی سپاه پاسداران، فرماندهان نیروی هوافضا، نیروی زمینی سپاه پاسداران و چند فرمانده نیروی دریایی را در فهرست تحریم قرار داد که به اذعان همه جهانیان و حتی دشمنان انقلاب اسلامی ایران، رهبر معظم انقلاب و نزدیکان رهبری دارای شفاف‌ترین زندگی هستند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب همانند رهبران سایر کشورها نیستند که به دنبال ثروت‌اندوزی و داشتن حساب‌های خارج از کشورها باشند که به تبع آن تحریم آن حساب‌ها آورده‌ای برای تحریم‌کنندگان داشته باشد.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب بر همگان اثبات شده و لذا ادعای تحریم ایشان اقدامی جاهلانه و برگرفته از ذهن بیمار و به دور از هر منطقی است.

آل‌هاشم در ادامه به اقدام ابلهانه آمریکا مبنی بر تحریم وزیر امور خارجه ایران اشاره کرد و گفت: تحریم آقای ظریف یک اقدام مغایر با حقوق بین‌الملل و قوانین جهانی است چراکه آمریکا به دنبال تحریم مسؤول دیپلماسی کشور هستند و حماقت آمریکا در تحریم وزیر امور خارجه ایران این نکته را روشن می‌کند که ادعای رویکرد آمریکا به مذاکره یک فریب عمومی بیشتر نیست.

وی اضافه کرد: بر فرض اینکه اگر مذاکره‌ای باشد (در فرض محال) آیا کسی جز وزیر خارجه مذاکره می‌کند؟ و آیا آمریکا این را نمی‌فهمد که فراهم‌کننده مقدمات مذاکره توسط وزیر امورخارجه انجام می‌گیرد، از این‌رو تحریم وزیر خارجه کشور به معنای تحریم مذاکره با آن کشور است.

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: از طرفی دولت آمریکا اینقدر احمق هستند که به گفته‌های خودشان نیز توجه ندارند چراکه تحریم آمریکا از منظر کارکرد نشان می‌دهد که تحریم‌ها نه تنها کارکردی نداشته بلکه یک اقدام انفعالی و تا حد قابل توجه خنده‌دار است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا قبلا سپاه پاسداران را یک گروه تروریستی توصیف کرده و تحریم کرده بود و حالا دوباره اعلام کرده که سه فرمانده ارشد سپاه و چند فرمانده نیروی دریایی سپاه تحریم هستند و اعلام اینکه مجددا به لیست تحریم اضافه شده بی‌معناست و این نشان می‌دهد که آمریکا برای درک این موضوع نیز فهم ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان متذکر شد: آقای رئیس جمهور فرانسه امروز می‌خواهد در دیدار با ترامپ یک گفت‌وگوهایی داشته باشند تا به تبع این گفت‌وگو مقداری از تحریم‌ها برداشته شود تا بتوانند با ایران مذاکره کنند و این نشانگر این است که آنها نمی‌توانند تصمیم جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه برخی‌ معتقدند که این تحریم‌های اخیر در پاسخ به اقدام ایران در سرنگونی پهباد آمریکایی است، توضیح داد: این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل تاکنون هیچ سند و مدرکی دال بر دست داشتن ایران در انفجار تانکر کشتی در دریای عمان نداشته است در حالی که آمریکا مدعی شده بودند که ایران در این موضوع دست داشته و تحریم‌ها در واکنش بر این اقدامات بوده است.

آل‌هاشم اضافه کرد: آیا تحمیل یکسری تحریم تکراری و غیرکاربردی برای آمریکایی‌ها با ادعای آنها مدنظر گرفت و آن را منطبق با الگوی جنگ روانی آمریکا درباره نفتکش در دریای عمان و افزودن ماجرای پهباد به این ماجراها بهانه‌ای برای موضوعات و تحریم‌های توخالی مطرح کرد.

وی اذعان کرد: ان شاءالله پیروزی از آنِ ماست و در این راه مقاومت لازم است و قطعاً با تدبیری که رهبری برنامه‌ریزی کردند و با مقاومت کار را پیش خواهیم برد.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: از استناداتی که برداشت می‌شود همچنین گفت‌وگوهایی که از چند شب گذشته در آمریکا انجام شده و دیدار رئیس جمهور فرانسه با ترامپ نشان از آن دارد که آنها دنبال یک قدم عقب‌نشینی هستند و می‌خواهند برخی تحریم‌ها برداشته و سپس باب مذاکره باز شود.

وی افزود: اگر مقاومت کنیم و فرامین رهبری را اجرا کنیم قطعاً آمریکا و ایادی آمریکا شکست خواهند خورد.

امام جمعه تبریز در ادامه به آغاز هفته حقوق بشر آمریکایی اشاره کرد و گفت: سال‌ها پیش آمریکا گزارشی ارائه کرد که در این گزارش اتهامات بسیاری علیه ایران آورد که پس از اعلام گزارش رهبر بزرگوار حضرت امام خامنه‌ای در یک سخنرانی، درباره آن موضوعات سخنان مهم بیان کرده و واکنش نشان دادند.

دولت آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر است

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در این سخنان به صراحت فرمودند که هر فرد دیگری در مورد حقوق بشر حرف بزند؛ دیگر آمریکا نباید در مورد حقوق بشر حرف بزند چراکه حرف می‌زنند ولی عمل نمی‌کنند و دولت آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر است.

آل‌هاشم ادامه داد: پس از اظهارات آمریکایی هفته حقوق بشر آمریکایی مطرح شد و شورای عالی فرهنگی از ششم تا ۱۲ تیرماه هفته حقوق بشر در ایران اعلام کردند.

خطیب نماز جمعه تبریز خاطرنشان کرد: گویا آمریکا حمله آمریکا به عراق با ۲۸۵ هزار نفر کشته و زخمی را فراموش کرده که ۶۳ درصد کشته‌شدگان غیرنظامی بودند و یا میزان کشته‌شدگان شهروندان آمریکایی به وسیله پلیس آمریکا را یادش نمی‌آید.

وی با تاکید بر اینکه یکی از موارد ضدحقوق بشری خشونت پلیس‌ها در آمریکا و اروپاست، تصریح کرد: طبق آمار فقط ۱۴ روز در سال ۲۰۱۷ نیروهای پلیس آمریکا فردی را نکشته‌اند و در بقیه روزها هر روز کشته داشتند که ۹۲ درصد کشته‌شدگان هدف گلوله پلیس قرار گرفته‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان به دیدار رهبر معظم انقلاب با مسؤولان قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: ایشان در این دیدار به سوءاستفاده آمریکا از ابزار حقوق بشر و روشنی این موضوع بر همگان اشاره کرده و فرمودند که ۳۰۰ مسافر بی‌گناه در ۱۲ تیرماه سال ۶۷ در منطقه خلیج فارس مورد هدف ناوگان هوایی قرار گرفت.

وی افزود: آمریکایی‌ها با کمک سعودی‌ها در یمن دست به جنایات مکرر می‌زنند و با این حال باز دم از حقوق بشر می‌زنند ولی الحمدلله ملت ایران راه خود را که بر مبنای نقشه راه ترسیم شده امام پیش می‌برند.

گزارش فارس حاکی است؛آل‌هاشم متذکر شد: مردم در راهپیمایی‌ها و انتخابات عشق و همدلی خود را نشان داده‌اند و با وجود تردیدافکنی از طرف دشمن، شاهد انتخابات پرشکوه مجلس در اواخر سال جاری خواهیم بود و البته مردم نیز باید حواس جمع بوده و انتخاب‌های احسن داشته باشند و افرادی با معیار صحیح، پایبند به نظام اسلامی و مقام معظم رهبری و آرمان‌های امام(ره) انتخاب خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه قطعاً افراد مورد تأیید شورای نگهبان مورد تائید و احترام است ولی باید بهترین را انتخاب کرد، تصریح کرد: بنده تصمیم دارم تا موعود انتخابات مجلس شورای اسلامی هر هفته یک شاخص از نمایندگان مجلس بیان کنم تا بدانیم چه کسانی را باید انتخاب کرد.

آل‌هاشم ،در اعلام مناسبت‌های تقویمی هفته، به شهادت امام جعفر صادق(ع) اشاره کرده و گفت: این روزها مصادف با شهادت آیت‌الله بهشتی، بمباران شیمیایی سردشت توسط رژیم بعثی عراق، شهید محراب آیت‌‌الله صدوقی، رحلت علامه امینی، شهادت مسافران هواپیمایی مسافربری در خلیج فارس است.

نماینده ولی‌فقیه در استان به ولادت حضرت معصومه (روز دختران) اشاره کرد و گفت: ایشان اسوه دختران جامعه اسلامی و الگوی پاکدامنی و عفت، عالمه بانوان عصمت و طهارت و شفیعه جماعت است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به سالروز شهادت امام صادق علیه السلام با تبیین سجایای اخلاق و زندگی سیاسی آن امام بزرگوار گفت: آن امام بزرگوار مظهر مقاومت یک انسان خستگی‌ناپذیر بود که بدان جهت فرهنگ امام صادق(ع) ماندگار شد.

امام جمعه تبریز در ادامه خطوط مبارزاتی امام جعفر صادق علیه السلام را در چهار محور تبیین کرد و افزود: تبیین اسلام ناب و تبلیغ گسترده اسلام ،تبیین و تبلیغ مسئله امامت ، تشکیل و تربیت یک جمع وفادار و فعال به نام حزب تشیع و اقدام با هرضربه ممکن برای دستگاه حاکم بخشی از زندگی سیاسی امام جعفر صادق علیه السلام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار