رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه هیچ دانشجویی در دانشگاه پیام نور به دلیل مشکلات مالی از تحصیل باز نمی ماند عنوان کرد: این دانشگاه برای مهر ماه ۹۸ در رشته های بدون آزمون از طریق سایت سازمان سنجش دانشجو می پذیرد که روند ثبت نام تا ۶ شهریور ادامه دارد.
کد خبر: ۷۵۷۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷ 27 June 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، کامران جباری با اشاره به اینکه تاریخچه دانشگاه پیام‌نور قبل از انقلاب باز می‌گردد، اظهار کرد: قبل از انقلاب سه مرکز در استان داشتیم که شامل ارومیه، خوی و نقده بودند. 
وی ادامه داد: درحال‌حاضر ۱۸ مرکز واحد مستقر در استان فعالیت دارند که ۸ مرکز در ارومیه، خوی، ماکو، نقده، بوکان، شاهین‌دژ، میاندوآب و مهاباد بوده و ۲۲ هزار دانشجو در ۷۶ رشته مقطع کارشناسی درحال‌تحصیل بوده و بیش از ۲۲۰۰ نفر دانشجو نیز در ۳۲ رشته کارشناسی ارشد بیشتر در مراکز تحصیل می‌کنند.
وی یادآور شد: ۱۶۵ عضو هیئت علمی در سطح استان وجود دارد که از این تعداد ۲ استادتمام و ۸ دانشیار و بیش از ۷۰ استادیار و مابقی نیز مربی هستند و تمامی مربیان دانشجوی دکتری هستند.
رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: پذیرش دانشجو درحال‌حاضر به دو شکل اتفاق می‌افتد که یک شیوه قدیمی به‌صورت آموزش‌های نیمه‌حضوری بوده و هیچ اجباری برای حضور در کلاس‌ها وجود ندارد و کلاس‌هایی نیز به‌صورت الکترونیکی LMS برگزار می‌شود.
جباری با اشاره به اینکه آزمایشگاه‌های بسیار پیشرفته‌ای در این دانشگاه وجود دارد، افزود: آزمایشگاه‌ها از امکانات خوبی برخوردار است و از نظر امکانات و تجهیزات آزمایشی جز واحدهای نمونه کشور به‌شمار می‌رود.
وی با تاکید بر اینکه دانشگاه به‌دنبال توسعه فیزیکی نیست، تصریح کرد: واحد جدیدی ایجاد یا تاسیس نخواهد شد و در تلاش هستیم تا زیرساخت‌های الکترونیکی را گسترش دهیم.
جباری گفت: در دانشگاه پیام نور هیچ دانشجویی به خاطر عدم توانایی پرداخت شهریه، از تحصیل محروم نمی‌شود و در راستای پذیرش دانشجو، علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت سنجش یا به‌صورت حضوری در مراکز استان تا ۶ شهریور نسبت به ثبت‌نام در مقطع کارشناسی برای مهر ۹۸ اقدام کنند.
وی همچنین عنوان کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی و پیشگیری از وقوع آسیب های اجتماعی، دانشجویانی که موفق به قبولی در یکی از رشته ها، در مراکزی به جز شهر خود شده اند با هماهنگی هایی که صورت می گیرد قادر به ادامه تحصیل در دانشگاه پیام نور مرکز شهر خود می شوند حتی اگر آن رشته محل در شهر خودشان موجود نباشد.
جباری با اشاره به شهریه بسیار پایین این دانشگاه در مقایسه با سایر مراکز علمی نیز تصریح کرد: شهریه دانشگاه پیام نور قابل مقایسه با سایر مراکز نیست و حتی برای پرداخت این شهریه کم نیز تمهیداتی برای پرداخت صورت گرفته است که دانشجویان از طریق وام های بلند مدت با سود بسیار پایین می توانند شهریه خود را اقساطی پرداخت کنند.
وی تاکید کرد : نباید به دانشگاه از بعد نالی نگریسته شود و حتی اگر این دانشگاه فارغ التحصیلی تحویل جامعه دهد که تحولی در جامعه ایجاد کند به رسالت خود به بهترین شکل عمل نموده است.
وی در خصوص امور فرهنگی نیز با بیان اینکه کارهای فرهنگی باید دانشجومحور باشند، گفت: کار فرهنگی که به این صورت برگزار شده و دانشجویان مشارکت داشته باشند، بسیار بهتر خواهد بود و بازخورد خوبی نیز به‌دنبال خواهد داشت.
رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی اظهار کرد: در دانشگاه‌ها علاوه بر آموزش به دانشجویان، بر روی بارآوری دینی دانشجویان نیز برنامه‌ریزی می‌کنیم و دانشگاه پیام نور همواره در برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی پیشگام است و سال گذشته ۱۲۳ دانشجو از سراسر استان در اردوهای راهیان نور شرکت کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار