صیدمحمدقاسمی در گفتگو با تابناک:
رییس اداره دامپزشکی شهرستان اسلام آبادغرب گفت:از عرضه گوشت یک راس گاو بیمار جهت فروش به شهروندان توسط قصابی غیر مجاز در شهرستان جلوگیری شد.
کد خبر: ۷۵۷۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲ 25 June 2019

صید محمد قاسمی درگفتگو با خبرنگار تابناک در مورد گزارش کشتارگاو بیمار در روستای تجر کرم پناه آباد اظهار داشت:یکی از قصابی‌های غیرمجاز این روستا اقدام به کشتار یک رأس گاو بیمار جهت فروش به شهروندان نموده است که به محض اطلاع از این موضوع اکیپ مشترک مبارزه با کشتار غیرمجاز دام شهرستان شامل ادارات دامپزشکی؛ شبکه بهداشت و درمان؛ صنعت و معدن و تجارت و نیروی انتظامی به محل اعزام و ضمن معاینات به عمل آمده از لاشه گاو توسط کارشناسان اداره دامپزشکی مشاهده شد که لاشه گاو مذکور دارای عفونت شدید بوده و غیرقابل مصرف تشخیص داده شد.

وی خاطر نشان کرد: با دستور دادستان شهرستان این کشتار غیرمجاز ضبط و به طریق بهداشتی معدوم گردید و شخص متخلف جهت برخورد قانونی به مراجع قضایی معرفی گردید.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان اسلام آبادغرب تصریح کرد: کشتار دام خارج از سیستم کشتارگاه دام ممنوع می‌باشد و مصرف گوشت تهیه شده خارج از سیستم کشتارگاه می‌تواند باعث ابتلاءانسان به بیماری خطرناک و کشنده تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و تب مالت شود.

قاسمی در پایان تاکید کرد: مردم برای حفظ سلامت خود و خانواده هایشان از گوشت‌های مهمور به مهر دامپزشکی و از مراکز عرضه مجاز تهیه نمایند ضمن اینکه با متخلفین بهداشتی بدون چشم‌پوشی برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار