مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین :
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از شروع عملیات برداشت گیلاس از سطح 3 هزار و 500 هکتار از باغات این استان خبر داد .
کد خبر: ۷۵۶۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵ 24 June 2019

برداشت گیلاس از 3 هزار و 500 هکتار از باغات استان قزوین
به گزارش تابناک قزوین علی اکبری با اعلام این خبر پیش بینی کرد: با توجه به سرمازدگی بهاره سال جاری ؛ بیش از 20 هزار تن گیلاس از این میزان سطح زیر کشت باغات برداشت شود .
وی اظهار داشت : سالانه به طور متوسط 35 هزار تن گیلاس از باغات استان برداشت می شود که با توجه به خسارت سرمازدگی ؛ رتبه سوم تا پنجم کشوری به استان قزوین اختصاص دارد .
اکبری مناطق الموت غربی شامل ، رجایی دشت ، قسطین رود ، کتکان ، هریف را مناطق مستعد کشت این محصول ذکر کرد .
وی اضافه کرد: ارقام پیش رس مثل 45 و شصتک را از مهمترین ارقام کشت شده در این مناطق دانست که وضعیت بادهی آنها با توجه به منطقه جغرافیایی مناسب است .
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : در همین راستا ؛ از 15 خرداد ماه نیز ارقام تک دانه مشهد ،خوشه ای سیاه ، زرد دانسکده و صورتی از باغات منطقه برداشت خواهد شد .
اکبری افزود : همچنین مناطق سردسیر در الموت شرقی نیز از اواخر خرداد ماه عملیات برداشت گیلاس از باغات را آغاز خواهند کرد .
وی خاطر نشان کرد : با توجه به کیفیت مناسب گیلاس تولیدی در باغات ؛ اکثرا این محصول استان به استانهای همجوار مثل تهران و گیلان صادر می شود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار