دکتر آرش آذرنوش به همراه تیم کارشناسی از یک واحد تولید شیر پاستوریزه و نحوه ارائه خدمات دامپزشکی در دهکده حیات طبیعت بازدید کرد.
کد خبر: ۷۵۶۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳ 24 June 2019

بازدید مدیر کل برنامه و بودجه دامپزشکی کشور از اماکن تحت نظارت دامپزشکی قزوین

به گزارش تابناک قزوین روز یکشنبه دکتر آرش آذرنوش مدیر کل دفتر برنامه و بودجه سازمان دامپزشکی کشور به همراه یک تیم کارشناسی از سازمان برنامه و بودجه با حضور در یک کارخانه تولید شیر پاستوریزه در قزوین، نحوه نظارتهای بهداشتی دامپزشکی را برای هیئت اعزامی تشریح کرد.

دکتر آذر نوش هدف از این بازدید را آشنا کردن کارشناسان سازمان برنامه و بودجه با اقدامات دامپزشکی ذکر کرد و افزود: حضور کارشناسان دامپزشکی از مبادی تولید فرآورده های خام دامی تا سفره مردم حائز اهمیت بوده و در هر قسمت از این مسیر اگر بنا به دلایلی خللی وارد شود رسالت دامپزشکی که تامین غذای سالم برای آحاد جامعه است با مشکل مواجه خواهد شد.

دکتر آذر نوش تصریح کرد در حال حاضر بخشی از وظایف حاکمیتی دامپزشکی همچون انجام آزمایشهای کنترلی در تولید شیر و... نیاز به صرف هزینه های هنگفت تامین کیتهای آزمایشگاهی دارد که با ادامه  تامین آنها می توان این اطمینان خاطر را به مصرف کنندگان داد که محصولات صنایع لبنی به مراتب از فرآورده های لبنی سنتی سالم تر می باشند.

این تیم کارشناسی در بخش دوم بازدید خود با حضور در دهکده حیات طبیعت در جریان نحوه ارائه خدمات دامپزشکی در این مجموعه ملی قرار گرفت .

دکتر حمید زینالی مدیر کل دامپزشکی استان قزوین در خصوص نحوه ارائه  خدمات دامپزشکی به دهکده حیات طبیعت گفت: کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان قزوین با انجام مراقبتهای فعال و غیر فعال  و نمونه برداری از پرندگان مجموعه، ارائه برنامه های بهداشتی - قرنطینه ای ،پروتکلهای درمانی، تستهای ادواری مشمشه،سل، بروسلوز و... با دهکده حیات طبیعت همکاری دارد و با عنایت به اهمیتی که این مجموعه بی نظیر در سطح ملی دارد  ضوابط بهداشتی دامپزشکی را در راستای ارتقاء سطح بهداشت در آن اجرا می کند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار