بازرس کل استان قزوین:
بازرس کل استان قزوین گفت: طی سال 97 بیش از 200 میلیارد تومان اعاده وجوه، 50 هزار متر مربع اراضی شهری اعاده و تثبیت و کنترل شده و 14 هکتار زمین مربوط به منابع طبیعی توسط اداره بازرسی به بیت المال برگردانده شده است.
کد خبر: ۷۵۶۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶ 23 June 2019

بیش از 200 میلیارد تومان اعاده وجه داشتیم

به گزارش تابناک قزوین، نشست خبری بازرس کل استان قزوین صبح امروز در محل اداره کل بازرسی استان برگزار شد.

عبدالله آقاعلیخانی، بازرس کل استان قزوین در این نشست بیان کرد: قوه قضاییه قوه عدلیه است و البته در مواردی از قوه قهریه استفاده می‌کند ولی رسالت اصلی آن اجرای عدالت است و نیز گسترش آزادی‌های مشروع است.

آقاعلیخانی گفت: راهبرد اصلی قوه قضائیه در چند سال اخیر مبارزه با فساد و مردمی بودن است که در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری نیز تاکید شده است و سند راهبردی تحول قوه قضاییه هم در راستای این بیانیه تنظیم شده است.

وی افزود: سازمان بازرسی نیز در راستای مبارزه با فساد و افزایش اعتماد عمومی با همکاری و آزادی بیان رسانه‌ها را بسیار مهم و اساسی می‌داند.

بازرس کل استان قزوین تصریح کرد: سازمان بازرسی دو ویژگی مهم دارد؛ اول انقلابی بودن، که سازمان بازرسی پیش از انقلاب به این شکل وجود نداشت و دوم اینکه در قانون اساسی از بازرسی نام برده شده است.

وی با اشاره به ماموریت های این سازمان بیان کرد: ماموریت اجرای صحیح قوانین در کشور و نظارت بر حسن انجام قوانین، نظارت و بازرسی بر کلیه سازمان‌های دولتی، عمومی، نظامی، اطلاعاتی و حتی سیاسی است و درواقع بر اساس قانون سازمان فراگیرترین سازمان نظارتی کشور است و زیر نظر مستقیم رئیس قوه قضا فعالیت می‌کند.

آقا علیخانی در تشریح اقدامات این اداره کل عنوان کرد: سه نوع بازرسی در سازمان انجام می‌شود که شامل بازرسی برنامه‌ای(از قبل پیش‌بینی شده)، موردی ( با شکایت و اعلام انجام می‌شود ) و بازرسی فوق العاده ( با دستور مقامات ) است.

بازرس کل استان خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند از اداره و سازمانی که حقوقشان در آن نقض شده است می‌توانند از راه‌های حضوری، مکاتبه‌ای و یا با شماره 136 به سازمان بازرسی شکایت کنند.

وی عنوان کرد: اداره بازرسی استان در سال 97 بیش از 700 گزارش داشته است که از این تعداد بیش از 190  پیشنهاد داشتیم که عملا پیشگیری و اصلاح بوده است و بیش از 140 نفر برای تخلفات معرفی شدند که 60 نفر به دادگاه ارجاع داده شدند.

آقاعلیخانی گفت: طی این یک سال بیش از 200 میلیارد تومان اعاده وجوه، 50 هزار متر مربع اراضی شهری اعاده و تثبیت و کنترل شده و 14 هکتار زمین مربوط به منابع طبیعی توسط اداره بازرسی به بیت المال برگردانده شده است.

بازرس کل استان قزوین اظهار داشت: شهرداری‌های استان در برخی موارد استخدام های خارج از ضابطه داشته‌اند. اگر شهرداری ها بخواهند استخدام داشته باشند باید مراحلی را طی کنند. بیش از ۷۰۰ نفر در شهرداری های استان جذب شده اند که بدون طی مراحل گزینش جذب و به کار گیری شده‌اند که مقرر شده این افراد مجددا گزینش شده و صلاحیت هایشان دوباره بررسی شود.

وی در پایان تصریح کرد: در اداره کل ارشاد ایرادها و تخلفاتی صورت گرفته که اصلاح شده حتی برخی از کارها در زمان مدیرکل جدید قابل تقدیر بوده است. ما هیچگاه در انتصابات ورود نکرده‌ایم و نمی‌کنیم. مسائلی در مورد مدیریت جدید مطرح بوده و هست که گزارش‌های آن توسط سازمان تکمیل و به مراجع ذی‌صلاح ارسال شده است که از حمله این نهادها نهاد ریاست جمهوری است که باید به این پرونده ورود نماید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار