مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین، گفت: مرحله استانی مسابقات آماده (المپیاد مهارت‌های امدادی دادرسان هلال احمر) در قزوین با حضور ١٦ تیم از دانش آموزان دختر و پسر برگزار شد.
کد خبر: ۷۵۶۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶ 22 June 2019
مرحله استانی مسابقات آماده در قزوين برگزار شد
به گزارش تابناک قزوین؛ دکتر حسن آصفی اظهار داشت: این رقابت‌ها با حضور تیم‌های برگزیده شهرستان‌ها در روز‌های چهارشنبه ٢٩ و پنج شنبه ٣٠ خرداد ماه با حضور ١١٢ نفر در قالب ٨ تیم از دختران و ٨ تیم از پسران در بوستان ملی باراجین برگزار شد که در نهایت تیم‌های برتر استان در دو بخش دختران و پسران برای شرکت در مرحله کشوری مسابقات آماده مشخص شدند.

آصفی عنوان کرد: هدف از برپایی این دوره‌های آموزشی برای دانش آموزان، افزایش سطح ایمنی و کاهش خطر پذیری مدارس کشور با تکیه بر تربیت تیم‌های دانش آموزی آماده برای مقابله با حوادث، توسعه و ترویج ظرفیت‌های خود امدادی در میان دانش آموزان و ساماندهی تیم‌های اولیه مدیریت بحران مبتنی بر دانش آموزان آموزش دیده توانمند و برخوردار از مهارت‌های کارگروهی که در حین خطر آمادگی لازم را داشته باشند است.

وی افزود: دانش آموزان در این مسابقات که نوعی تمرین عملی در محیطی دوستانه و سرشار از شور و نشاط محسوب می‌شد، خود را در خصوص آمادگی در روز‌های پر مخاطره مورد آزمایش و سنجش قرار دادند.

آصفی یادآورشد: این مسابقات با سرفصل‌های آزمون کتبی و آزمون عملی شامل ارزیابی و کنترل علائم حیاتی و احیای قلبی، ریوی، خونریزی و پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل بندی، اسکان اضطراری، پناهگیری و خروج ایمنی، اطفاء حریق و حمل مصدوم برگزار شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در پایان بیان کرد: هفتمین دوره مسابقات آماده در مرحله استانی ویژه تیم‌های برتر شهرستانی با رقابتی مهیج و انتخاب برترین‌های استان و به همت معاونت امور جوانان این جمعیت برگزار شد که با تعامل شایسته میان دو دستگاه آموزش و پرورش و هلال احمر و حضور مقتدر تیم‌ها، شاهد برگزاری مسابقاتی متفاوت نسبت به گذشته بودیم.
مرحله استانی مسابقات آماده در قزوين برگزار شد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار