رئیس قوه قضائیه با اشاره به هفته قوه قضاییه گفت: این هفته فرصت مغتنمی است که یکبار دیگر دیدگاه‌ها و نظرات امام را در جهت اجرای عدالت مرور کنیم.
کد خبر: ۷۵۶۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷ 22 June 2019
رییسی در حرم امام (ره):پرچم عدالت خواهی و مبارزه با ظلم و فساد را امام برافراشت 

آیت الله سیدابراهیم رئیسی در مراسم تجدیدمیثاق با آرمان‌های امام راحل درباره مهمترین برنامه کاری‌اش ضمن تبریک فرا رسیدن هفته قوه قضائیه و گرامی داشت شهدای هفتم تیر گفت: این هفته فرصت مغتنمی است که یکبار دیگر دیدگاه‌ها و نظرات امام را در جهت اجرای عدالت در جامعه و تشکیل جامعه‌ای مبتنی بر ارزشهای الهی مرور کنیم.

رئیس قوه قضائیه افزود: از مهمترین برنامه‌های ما در قوه قضائیه رفع اطاله دادرسی و کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضائی و رسیدگی عادلانه و صدور آرای متقن و توجه به حقوق عامه است‌.

رئیس قوه قضائیه افزود: در آغاز هفته قوه قضائیه زیارت مرقد نورانی حضرت امام رضوان الله تعالی علیه و میثاق با امام و آرمان‌های بلند امام برای بنده و همه مسئولین دستگاه قضائی فرصت مغتنمی است که یک بار دیگر دیدگاه‌ها و نظرات بلند امام را در جهت تشکیل نظامی مبتنی بر دین و آموزه‌های دینی، در جهت اجرای عدالت در جامعه و در جهت تشکیل جامعه مبتنی بر ارزش‌های الهی مرور کنیم‌.


رئیسی ادامه داد: پرچم عدالت خواهی و مبارزه با ظلم و فساد را امام برافراشت و ۴۰ سال قبل امام بزرگوار عظیم الشان ما به قصد گسترش معروف‌ها و بایدهای الهی و نهی از همه پلشتی‌ها و زشتی‌ها و تبهکاری‌ها این پرچم را بلند کردند.


رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: امروز هم که ما در آغاز هفته قوه قضائیه زیارت مرقد نورانی نصیب‌مان شد از روح بلند ایشان استمداد می‌طلبیم و ما و همه مدیران و همه دست اندرکاران دعا کنند و از خدا بخواهند که ما در اجرای اهداف بلند ایشان و در ارزش‌های الهی تلاش کنیم. امام محور اخلاص بودند.


وی افزود: از مهم‌ترین برنامه‌های تحول قضائی، رفع اطاله دادرسی و کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضائی و رسیدگی عادلانه و صدور احکام و توجه مردم و حقوق مردم و حقوق عامه است که مورد توجه دستگاه قضائی خواهد بود.

رئیسی افزود: در سیره و روش امام توجه به حقوق مردم مورد توجه بود و همه عزیزان، مدیران اجرایی دستگاه‌های مسئول بخش قانونگذاری و همکاران قضائی و نیز خودم دیدگاه امام را به امام نسبت به حقوق مردم و حق الناس مورد توجه قرار دهند و یکی از مسائل مورد تاکید حق و حقوق مردم در استفاده از همه ظرفیت‌ها در این نظام است و مبارزه با تبعیض در اجرای عدالت از جمله برنامه‌های ماست.

منبع:ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار