مسئولین ارشد استان و استاندار محترم باید پاسخگو باشند، اتوبوسی که حامل 44 مسافر بوده که 5 نفر آنها کودک و مابقی خانواده‌های مظلوم آنها بوده‌اند و قصد سفری زیارتی داشته‌اند چرا نباید قبل از حرکت از نظر سلامت جسم و روان راننده و کمکهایش و یا بی‌نقص بودن اتوبوس کنترل و برّرسی گردد. آیا آقای استاندار خبر دارند که به دلیل سوء مدیریت در حادثه امروز سانحه دیدگان خوشحال با بالگرد جابه‌جا و بدحالها با آمبولانس جابه‌جا شدند؟
کد خبر: ۷۵۵۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۳ 22 June 2019

تابناک هرمزگان، حسن عباسی؛ روز گذشته واژگون شدن اتوبوس حامل زوار مینابی که قصد عزیمت به قُم و سپس کربلا را داشتند موجب عزادار شدن خانواده‌های این عزیزان و تمام استان هرمزگان گردید.

این چندمین بار است که طی چند سال گذشته حوادث مشابهی برای اتوبوس حامل دانش آموزان ، راهیان نور و دیگر گروه‌های مسافری اتّفاق می‌افتد.

آقای استاندار مدیریت بحران یا بحران مدیریت؟!

تکرار این حوادث توجیهی جز سوء مدیریت و مهم نبودن سلامتی مردم از نظر مسئولین ندارد. در اینگونه حوادث معمولاً کاسه کوزه‌ها را بر سر راننده‌ای که فوت کرده می‌شکنند.
مسئولین ارشد استان و استاندار محترم باید پاسخگو باشند، اتوبوسی که حامل 44 مسافر بوده که 5 نفر آنها کودک و مابقی خانواده‌های مظلوم آنها بوده‌اند و قصد سفری زیارتی داشته‌اند چرا نباید قبل از حرکت از نظر سلامت جسم و روان راننده و کمکهایش و یا بی‌نقص بودن اتوبوس کنترل و برّرسی گردد.
تا کِی مردم مظلوم و شریف هرمزگان باید تاوان بی‌کفایتی و بی توجّهی مسئولین نآکارآمد را بدهند از همه مهمتر نحوه رسیدگی به مجروحین حادثه و اقدامات انجام شده می‌باشد.
در کشورهای قانونمدار و قانونمند در صورت بروز حادثه‌ای به مراتب کوچکتر رئیس جمهور و معاونینشان سفرهای خارجی خود را لغو و در رأس مدیریت حادثه و در خط مقدّم آن حاضر می‌شوند وزرا استعفاء و مدیران کل بر کنار می‌شوند.
اتوبوسی حامل 44 شهروند در اثر سانحه واژگون و تعداد زیادی از آنها دچار آسیب‌های جدی و شدید شده و تعدادی هم جانشان را از دست داده‌اند ولی استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی برای گشت و گذار به بشاگرد رفته‌اند و حاضر نشده‌اند سفر خود را رها و با حضور در صحنه حادثه از نزدیک واقعه را دنبال کنند.
در زلزله ی "بم" و "کرمانشاه" مقام عظمای ولایت سر زده و بدون تشریفات لازم در میان زلزله‌زدگان حضور یافته و با مردم زلزله زده همدردی و اوضاع را مستقیماً و از نزدیک رصد می‌کردند ، حال استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی چه شأنی برای خود قائل هستند که سفرشان را رها نمی‌کنند؟
آیا آقای استاندار خبر دارند که به دلیل سوء مدیریت در حادثه امروز سانحه دیدگان خوشحال با بالگرد جابه‌جا و بدحالها با آمبولانس جابه‌جا شدند؟ و همین تصمیم گیری غلط موجب از دست دادن تعدادی از مجروحان حین جابه‌جایی گردید.
بارها ناتوانی مدیران به شما تذکّر داده شده بود و عدم توجه و رسیدگی استاندار به عنوان مدیر ارشد استان فجایعی اینچنینی را بوجود می‌آورد.
قبلاً در مورد بالگردبازی و نحوه انتخاب بیماران قابل جابه‌جایی با بالگرد تذکر داده بودیم و این عدم توجّه موجب گردید تا به دلیل تاریک شدن هوا بیماران بدحال با آمبولانس جابه‌جا شوند و موجب خسارت‌های جسمی و جانی غیر قابل جبران گردد.
آیا بهتر نبود به جای جابه‌جایی بیماران بدحال چند جراح و جراح اعصاب و نیروهای مورد نیاز به حاجی آباد اعزام می‌شدند؟ تا اقدامات درمانی اوّلیه و ضروری در آنجا انجام می گرفت. آیا واقعاً قبل از تصمیم گیری هایتان فکر هم می‌کنید؟
خودتان را جای خانواده‌های مصدومین و جان باختگان بگذارید. مدیریت را به زور به گردنتان نیاویخته‌اند ، اگر توانایی لازم برای اداره زیر مجموعه هایتان را ندارید ، که مشخصاً ندارید بیشتر از این با جان و سلامتی مردم بازی نکنید بروید و بگذارید نخبه‌های مردمی و خادمان واقعی ملّت و دوستداران واقعی نظام و انقلاب زمام امور را به عهده بگیرند.
خطر مدیریت بعضی از نامدیران به مراتب بیشتر از خطر تحریم‌ها و حضور ناوگان نظامی آمریکا و متّحدانش در خلیج‌فارس است.
مدیریت ناسالم «مدیرنماهایی» که از مدیریت فقط حقوقهای نجومی و امکانات آنرا دارند موجب دلسردی دوستان واقعی نظام و ناخشنودی روح مطهّر امام راحل (ره) و شهدای انقلاب می‌گردند.
متأسفانه باید گفت که ما نه تنها "مدیریت بحران" نداریم بلکه بحران مدیریتیِ شدیدی داریم که موجب وضعیّت کنونی ما می‌باشد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
کی قراره درست بشه این وضعیت الله واعلم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار