کبری زال‌بیگی مادر شهیدان عبدالله و علی زال‌بیگی و جانباز نصرالله زال‌بیگی به فرزندان شهیدش پیوست
کد خبر: ۷۵۵۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰ 19 June 2019
 
 
 
مادر شهیدان زال‌بیگی‌ به فرزندان شهیدش پیوست
 
 
به گزارش تابناک قزوین، کبری زال‌بیگی مادر شهیدان عبدالله و علی زال‌بیگی و جانباز نصرالله زال‌بیگی دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.
پیکر مطهر این مادر شهیدان، فردا پنج‌شنبه، سی‌ام خرداد ماه ساعت 10 صبح از امامزاده حسین(ع) تشییع و در مزار والدین شاهد همجوار گلزار شهدای شهر قزوین به خاک سپرده می‌شود.
اطلاعات تکمیلی در خصوص برگزاری مراسم‌های شام غریبان و صباح مزار متعاقباً اعلام خواهد شد.
گفتنی است: شهید عبدالله زال‌بیگی، نهم مهر ۱۳۴۵، در شهر تهران به دنیا آمد و تا دوم متوسطه درس خواند.
این شهید بزرگوار از سوی بسیج در جبهه حضور یافت، بیست و دوم اسفند ۱۳۶۲، در جزیره مجنون عراق بر اثر اصابت ترکش به شکم، شهید شد و مزارش در گلزار شهدای شهر قزوین قرار دارد.
در بخشی از وصیت‌نامه شهید عبدالله زال‌بیگی آمده است:« به عنوان آخرین وصایایم به شما پدر و مادر خوبم عرض مى‏‌کنم: همان طور که در رفتن من به جبهه - به خاطر رضاى خداوند- مخالفت نکردید، در شهادت من هم گریه و زارى نکنید و خوشحال باشید که مرگ فرزندتان شهادت بوده و راهش، راهى جز رضاى خداوند نبوده است».
همچنین برادرش شهید علی زال‌بیگی، بیست و چهارم اسفند ۱۳۴۹، در شمیرانات شهر تهران به دنیا آمد و تا اول متوسطه درس خواند.
این شهید بزرگوار از سوی بسیج در جبهه حضور یافت، دوازدهم اسفند ۱۳۶۵، در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به سینه و پا، شهید شد و مزارش در گلزار شهدای شهر قزوین قرار دارد.
در بخشی از وصیت‌نامه شهید علی زال‌بیگی آمده است:« سخنم با پدر، مادر و برادرانم این است که: راه امام عزیز و شهدا را همان گونه که از اول پیروی کردید، ادامه دهید که به حق تنها راه سعادت همین راه است».
 
 
.
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار