‌استاندار اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان نگین انگشتر صنعت گردشگری کشور است، گفت: آثار تاریخی اصفهان در غربت خاصی هستند که برای بیرون بردن این آثار از این وضعیت، روش‌های جدید برای معرفی سنت‌های کهن و میراث فرهنگی باید در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر: ۷۵۵۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲ 19 June 2019
‌آثار تاریخی اصفهان در غربت خاصی هستند 
 عباس رضایی در آئین افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی اصفهان با اشاره به ظرفیت‌های بالای گردشگری در کشور اظهار کرد: اگر قرار است گردشگری در کشور شکل بگیرد، تنها چند شهر مهم کشور هستند که این ظرفیت را دارند و در بین این شهرهای مهم، اصفهان همچون نگین انگشتر است و هیچ کس نمی‌تواند در درستی این گزاره شک داشته باشد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: اصفهان به دلایل مختلف همچون نگین در صنعت گردشگری شهرهای کشور است که اولین دلیل آن به این خاطر است که استان دارای ۲۲ هزار اثر تاریخی و محوطه باستانی و همچنین دارای ۷ اثر تاریخی ثبت شده در یونسکو است و علاوه بر آن دارای رتبه اول کشوری آثار تاریخی همچون میدان امام، مسجد جامع عتیق، کاخ چهلستون و باغ فین کاشان است، همچنین از استان اصفهان چهار اثر معنوی همچون مهارت قالی‌بافی کاشان، قالیشویی مشهد اردهال و… به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: استان اصفهان دارای یک هزار و ۸۰۰ اثر باستانی و معماری است که به ثبت ملی رسیده و همچنین دارای ۲۳ هزار شیء تاریخی در ۳۱ موزه استان، ۱۲۵ میراث معنوی ناملموس و ۷ اثر طبیعی است که تمام این موارد ظرفیت و پتانسیل بالایی در صنعت گردشگری بین شهرهای کشور است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه ۷۵ درصد درآمد کشور انگلیس از گردشگری است، گفت: برای توسعه گردشگری نیازمند برندسازی هستیم. باید بیش از گذشته برندسازی جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و فرهنگی مورد توجه قرار گیرد. اگر پیوند بین سه اصل صورت گیرد، قطعاً شاهد نتایج قابل قبول در حوزه برندسازی خواهیم بود.

وی ادامه داد: باید سیاست‌گذاری مناسبی در بازارهای هدف گردشگری، جذب بیشتر گردشگر خارجی، عدالت و برابری به منظور هم‌افزایی و تعامل صورت گیرد و علاوه بر آن باید از ظرفیت سفارتخانه‌ها برای محقق شدن این امر در قالب همکاری استفاده کرد. البته برای محقق شدن این امر هیچ کشوری به تنهایی نمی‌تواند این مسیر را طی کند و نیازمند هماهنگی است؛ به قول معروف با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نخواهد شد.

رضایی با ابراز تأسف از اینکه آثار تاریخی اصفهان در غربت خاصی هستند، تاکید کرد: برای بیرون بردن این آثار از این وضعیت روش‌های جدید برای معرفی سنت‌های کهن و میراث فرهنگی باید در دستور کار قرار بگیرد.

منبع:ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار