در معاملات امروز بازار جهانی ارز ارزش دلار در برابر دیگر ارزهای بین‌المللی به کمترین میزان در سه ماه گذشته رسید.
کد خبر: ۷۵۵۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۶ 18 June 2019
ارزش دلار به کمترین میزان در سه ماه گذشته کاهش یافت

 در حالی که زمان کمی تا برگزاری جلسه هیأت مدیره بانک مرکزی فدرال آمریکا باقی مانده است ارزش دلار به کمترین میزان در سه ماه گذشته در برابر دیگر ارزهای مرجع رسید.

این انتظار در بازار ایجاد شده است که ممکن است بانک مرکزی فدرال آمریکا برای نخستین بار در 10 سال گذشته به سمت کاهش نرخ بهره برود.

مؤسسه CME فدواچ احتمال کاهش بهره در نشست کنونی را 20 درصد و در نشست آتی را 70 درصد عنوان کرده است.

طی سه هفته گذشته دلار یک درصد از ارزش خود را از دست داده و برخی کارشناسان معتقدند در صورتی که بانک مرکزی آمریکا موضع خنثی‌تری را نسبت به افزایش یا کاهش نرخ بهره در پیش گیرد، دلار تقویت خواهد شد.

کارشناسان مؤسسه بانکی HSBC می‌گویند: با در نظر گرفتن سیگنال‌های ارائه شده از سوی بانک مرکزی فدرال آمریکا به این نتیجه می‌رسیم که هیچ تمایلی به کاهش سریع نرخ بهره دلار در ماه‌های جولای یا ژوئن در این بانک وجود ندارد.

از طرف دیگر یورو هم منتظر سخنرانی ماریو درگی،‌ رئیس کل بانک مرکزی اتحادیه اروپاست. یورو توانست در بازار امروز بالای 1.12 دلار بماند و این انتظار وجود دارد که ماریو درگی در سخنان خود درباره سیاست‌های آتی این بانک برای مبارزه با رکود اقتصادی پیش رو را به صورتی شفاف‌تر بیان کند.

با توجه به آنکه نرخ بهره بانکی در حوزه یورو هم اکنون منفی است و نرخ تورم نیز بسیار کمتر از میزان مطلوب بانک مرکزی اتحادیه اروپاست بازارهای مالی منتظر سخنان درگی هستند.

 

منبع:فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار